voorstellen: Andebijk

Leden stellen zich voor
Andebijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 Aug 2009, 14:35
Locatie: Oudenaarde
Contact:

voorstellen: Andebijk

Berichtdoor Andebijk » 13 Aug 2009, 18:37

In het dagelijkse leven heet ik gewoon Danny, hoor. Me voorstellen is altijd de grootste gruwel geweest als ik ergens in een nieuwe groep of vergadering terecht gekomen ben. Maar soms is dat wel nodig. dus...

Ik ben een zesenvijftigjarige literatuurliefhebber, die voortdurend zoekt, graaft, graast en graait in alles wat met papier, drukinkt en woord en beeld te maken heeft. Belegen en verse ideeën zijn als oude en jonge bomen in een bos, ze helpen mekaar te leven.

Hoewel ik voornamelijk bezig ben met het zoeken naar oudere Nederlandstalige en dan vooreerst Vlaamse literatuur, ben ik niet vies van anderstalige of internationale werken. Frans lees ik gemakkelijk, Engels gaat iets moeilijker, Duits kost me behoorlijk wat moeite. Ik vind het wel opvallend hoe zéér de bestsellers aan- en bovengehaald worden, en privé-bibliotheken slechts zelden werken bevatten die niet populair, maar wel goed zijn. Maar daar gaat iedereen gerust zijn eigen gang mee: mijn geld, mijn idee, mijn boek!

Onze taal ligt me nauw aan het hart, maar af en toe durf ik wel eens een spelletje te spelen. Dat duurt zelden langer dan één zinnetje. Volgens mij is een verzorgde taal een visitekaartje, en op een forum sta je voortdurend tussen mensen, dus ik let graag op een verzorgde stijl.

Deze website biedt in eerste instantie een interessant discussieforum, waar je meningen kunt toetsen, en dat helpt soms om een bredere kijk op literatuur te krijgen. Waarom heb ik dit forum nooit eerder uitgeplozen?

Vriendelijke groeten, Danny
Le bonheur est là
oú le grand coeur du père bat
dans le coeur du grand-père

Terug naar “Voorstellen leden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten