Maak kennis met Bastiaan Jan Buitendijk

Leden stellen zich voor
BJB
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 Feb 2009, 12:01
Locatie: Almere
Contact:

Maak kennis met Bastiaan Jan Buitendijk

Berichtdoor BJB » 28 Feb 2009, 12:20

Hallo allemaal,
Na de publicatie van mijn debuutroman 'Het kind of de cameraman' wilde ik mij verdiepen in het wereldje van lezers en schrijvers. Internet leek de aangewezen weg en zo kwam ik al snel op verschillende sites en fora terecht. Na een weekje struinen heb ik de meeste blunders wel gemaakt en weet ik aardig hoe het werkt. Van avatars en draadjes schrik ik niet meer en quotes en replies haal ik ook
niet meer door elkaar. Wie weet waag ik mij ooit nog eens aan een chatsessie. Deze voor mij nieuwe wereld biedt overigens voldoende inspiratie voor een aantal korte verhalen.
Op dit moment wacht mijn tweede roman op een uitgever en heb ik de
eerste vier korte verhalen voor een bundel op mijn harde schijf. Binnen een jaar of twee moet mijn derde boek uit de printer rollen.
In het dagelijks leven ben ik marketing manager bij een multinational en
geniet ik van mijn multiculturele gezin. Mijn echtgenote is Indisch; mijn dochter Chinees en we zijn alledrie dol op de Bourgondische verleidingen.
Naast het schrijven mag ik graag filmen en achter het stuur van mijn youngtimer racewagen de jonge hond uithangen. Kortom: rijk ben ik al.
(Quote 17.000.000 op nr. 16.999.999) Nu alleen nog de erkenning als schrijver :-)
Ciao,
Bas
Laatst gewijzigd door BJB op 12 Mar 2009, 14:08, 3 keer totaal gewijzigd.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 28 Feb 2009, 23:57

Heel hartelijk welkom Bastiaan.

Gelukkig weet je nu een beetje de weg op internet.
Het is in het begin ook lastig om uit te vinden hoe alles werkt. Als je vragen hebt dan horen we het wel.

Wat ik me altijd afvraag is of een schrijver zelf ook veel leest...

Zelf ben ik geloof ik wel een fanatieke lezer te noemen. Een leven zonder boeken kan ik me niet voorstellen.

Hopelijk vind je gauw een uitgever voor je nieuwe roman en kijk in de tussentijd hier maar eens rond. De site is net helemaal vernieuwd en ik ben nog druk bezig daarmee. Alles werkt nog niet naar behoren maar ook dat zal wel goedkomen.

Hartelijke groet
Dettie
(beheerder)

BJB
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 Feb 2009, 12:01
Locatie: Almere
Contact:

Berichtdoor BJB » 01 Mar 2009, 17:06

Dettie schreef:Heel hartelijk welkom Bastiaan.

Gelukkig weet je nu een beetje de weg op internet.
Het is in het begin ook lastig om uit te vinden hoe alles werkt. Als je vragen hebt dan horen we het wel.

Wat ik me altijd afvraag is of een schrijver zelf ook veel leest...

Zelf ben ik geloof ik wel een fanatieke lezer te noemen. Een leven zonder boeken kan ik me niet voorstellen.

Hopelijk vind je gauw een uitgever voor je nieuwe roman en kijk in de tussentijd hier maar eens rond. De site is net helemaal vernieuwd en ik ben nog druk bezig daarmee. Alles werkt nog niet naar behoren maar ook dat zal wel goedkomen.

Hartelijke groet
Dettie
(beheerder)


Bedankt voor je warme welkom Dettie. Of schrijvers veel lezen kan ik pas beantwoorden op het moment dat ik mij een schrijver ga voelen,
maar het is wel zo dat ik niet of nauwelijks lees als ik met een boek bezig ben. Ik lees dan niet, omdat ik mijn eigen stijl trouw wil blijven en verder wil ontwikkelen. Trouw aan het taalonderricht van de jaren vijftig-zestig, zeg maar en gabaseerd op een jaar of vijftig lezen. Over Mulish heb ik wel eens gehoord, dat hij helemaal niets meer leest. 'Ik ben immers schrijver en geen lezer' zou hij gezegd hebben (?). Maar goed, hij kan zich zo'n uitspraak veroorloven.
Met vriendelijke groet,
Bas


Terug naar “Voorstellen leden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten