Hallo allemaal,
Dankzij Bernadet heb ik via Bookcrossing de Leestafel ontdekt. Daar ben ik zo enthousiast over, dat ik me er al helemaal ingestort heb, zonder de tijd (en het fatsoen!) te nemen me voor te stellen.
Ik ben Jannie, op het internet meestal Librije. Op dit forum zijn beide "aanspreektitels" toegestaan

.
Ik ben 59, getrouwd, moeder van 3 volwassen kinderen en oma van 3 kleindochters. Ik ben altijd dol op lezen geweest. Toch is het er een tijd niet van gekomen: te druk met gezin, baan en huishouden. Sinds mijn man in de VUT zit (nou ja, zit....), wonen we in Zeeuws-Vlaanderen en met een fantastische bibliotheek in de buurt is het weer volop gaan kriebelen (je kunt gratis alles laten komen dat ergens in een Zeeuws-Vlaamse bieb aanwezig is en dat zelf thuis via internet opzoeken).
Ik ben lid geworden van een leesclub, maar die beperken zich tot 1 boek per 2 maanden

. Ik heb me aangemeld bij Bookcrossing. Ook leuk om af en toe van gedachten te wisselen over een boek. En nu dus hier. Stel me er veel van voor. :B-fly:
Favoriete schrijvers heb ik niet meer

: ik ben zo'n beetje tussen 1960 en 1970 blijven steken. Als je dan wat gaat lezen, grijp je terug naar schrijvers uit die tijd of je middelbare schooltijd. Ik wil wat nieuws opbouwen en ik krijg hier zo ontzettend veel voorgeschoteld, dat het me duizelt en dat kiezen moeilijk wordt.
Favoriete dichters nog wel: Bloem en Kopland.
Ach, ik zou nog zoveel meer kunnen vertellen, maar dat komt allemaal nog wel eens in de loop der tijd. Ik wil alleen nog kwijt, dat ik het fantastisch vind, dat er ook Vlamingen aangesloten zijn

Wij zijn dol op Vlaanderen: we wandelen er graag en veel (zijn ook lid van een Vlaamse wandelvereniging), mijn man zit er op muziekles en de natuur in West- en Oost-Vlaanderen is prachtig. En nu er bijna geen grenzen meer zijn, wonen we niet aan de rand van Nederland, maar midden in het Vlaamse land. (Op onze regio-tv is een grensoverschrijdend programma: de Zeeuw van Vlaanderen).
Oké, niet afdwalen. En ophouden, dit wordt weer veel te lang. Vraag gerust, als je iets weten wilt van me. En de rest komt nog wel ter sprake.
Jannie
"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."
Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)