Sander Koenen - Droomvlucht

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Sander Koenen - Droomvlucht

Berichtdoor Annemarie » 19 Okt 2013, 15:18

Dit boek vertelt het verhaal van astronaut André Kuipers en is ontzettend boeiend. Je hoeft geen bevlogen liefhebber van de ruimtevaart te zijn om dit boek met grote interesse te lezen. Aanrader!

Lees mijn recensie: http://www.leestafel.info/s-koenen

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Re: Sander Koenen - Droomvlucht

Berichtdoor WilV » 19 Okt 2013, 18:55

Wat is die Andre Kuipers toch een ontzettend enthousiaste en bevlogen man.

Wat leuk dat het zo'n toegankelijk boek is geworden.
En wat een gemiste kans dat de foto's niet in kleur zijn zeg, die waren práchtig,
juist dat uitzicht was ook wat hem zo enthousiast en bevlogen maakte, en maakte dat hij zijn verhaal wilde delen..hoe prachtig de aarde er van bovenaf bij ligt en hoe zuinig we daar op moeten zijn.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Sander Koenen - Droomvlucht

Berichtdoor Annemarie » 19 Okt 2013, 19:10

Er staat zo veel leuks in het boek Willeke, te veel om allemaal in mijn recensie te melden. Zo heeft hij heel veel tijd besteed aan het contact met zijn "fans". Hij heeft een enorme hoeveelheid vragen beantwoord en daarbij maakte het niet uit of het een belangrijke journalist was of een schoolkind.

Dat die foto's niet in kleur zijn, is inderdaad jammer. Maar als je op het linkje in mijn recensie klikt dan kun je ze alsnog bekijken. En hier staan er nog meer: http://www.flickr.com/photos/astro_andre/

Vanuit de ruimte zag hij ook de gevolgen van de ontbossing en dat heeft hem wel doen beseffen hoe kwetsbaar de aarde is en inderdaad ook dat we daar heel zuinig op moeten zijn.

Als je nog een leuk boek zoekt om tijdens de feestdagen cadeau te geven dan is dit echt een aanrader.

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Re: Sander Koenen - Droomvlucht

Berichtdoor WilV » 19 Okt 2013, 19:49

Dank je wel voor de tip. Je hebt me helemaal enthousiast gemaakt met je enthousiasme.

Dank voor de link ook! Onwaarschijnlijk mooie foto's.

Ja, hij was een fantastische ambasadeur voor de ruimtevaard, met héél veel twittervolgers oa. Ik twitterde toen nog niet, anders had ik hem zeker gevolgd.
Dat er in deze tijd van bezuinigingen niet bezuinigd en, als ik het goed heb, zelfs geinvesteerd werd in ruimtevaart is vermoedelijk voor een groot deel aan hem te danken. Het leefde echt in het land.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Sander Koenen - Droomvlucht

Berichtdoor Annemarie » 20 Okt 2013, 10:26

Ja, die foto's zijn echt onvoorstelbaar mooi. Ik heb ze al heel vaak bekeken en geniet er steeds opnieuw van.

In het boek wordt ook aandacht besteed aan de kosten van de ruimtevaart. Er zijn enorme bedragen mee gemoeid en dat is niet altijd eenvoudig te verantwoorden. Het gaat ook om passie en om toekomstmogelijkheden. Om het willen weten.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Sander Koenen - Droomvlucht

Berichtdoor Dettie » 20 Okt 2013, 14:18

Wat een leuke recensie Annemarie, ook leuk dat je al die linken erbij geeft!
Ik vind het al knap dat ze het durven, zo'n tijd ergens rond te zweven. Maar zoals je al schrijft ze zijn zo voorbereid en getraind dat het aan hun nauwelijks kan liggen, mocht het misgaan.
Wel bijzonder dat je nu ook kon lezen hoe het er in het ruimteschip aan toe gaat, je ziet vaak alleen een stel lachende mannen en je hoort een paar grappige verhaaltjes maar hebt nauwelijks idee wat ze eigenlijk allemaal moeten doen. Véél dus.

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Sander Koenen - Droomvlucht

Berichtdoor Annemarie » 20 Okt 2013, 19:42

Dat is inderdaad zo leuk aan dit boek: dat het niet alleen maar grappen en grollen is met waterbubbels e.d. maar dat juist ook het serieuze gedeelte aan bod komt. Elke dag is er een tijdlijn die volgepropt staat met taken en voor elke taak krijgen ze een bepaalde tijd. Vaak is die tijd nogal krap ingedeeld waardoor de astronauten regelmatig behoorlijk wat van hun slaaptijd af moeten snoepen om alles af te krijgen. Vrije tijd is er wel maar veel is het niet.


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten