Frank van Kolfschooten - Ontspoorde Wetenschap

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Frank van Kolfschooten - Ontspoorde Wetenschap

Berichtdoor Dettie » 09 Dec 2012, 16:10

Ontspoorde Wetenschap gaat over wetenschappers die in hun werk ontsporen, doordat zij data manipuleren of zelfs in zijn geheel verzinnen, op grote schaal plagiëren, ideeën stelen van anderen en studies verzinnen die nooit hebben plaatsgevonden.

Lees verder http://www.leestafel.info/frank-van-kolfschooten

Cavendish

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Frank van Kolfschooten - Ontspoorde Wetenschap

Berichtdoor Marjo » 09 Dec 2012, 17:15

Je kan niemand meer vertrouwen...

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Frank van Kolfschooten - Ontspoorde Wetenschap

Berichtdoor Annemarie » 10 Dec 2012, 20:27

Zo zie je maar weer dat wij (de mens in het algemeen) ons toch wel veel wijs laten maken. Ik merk al jaren dat vrijwel alle onderzoeken elkaar tegenspreken dus ik weet al tijden niet meer wat ik nu moet geloven en wat niet.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Frank van Kolfschooten - Ontspoorde Wetenschap

Berichtdoor Dettie » 11 Dec 2012, 10:17

Gewoon van je eigen ervaring en gevoel uitgaan is mijn motto.
Wat bijv. de ziekte ME betreft, daar zijn al zoveel sprookjesverhalen over verteld dat ik daarover eigenlijk niets meer geloof. Pas tegen de tijd dat er zéker een geneesmiddel of oorzaak is gevonden ga ik weer eens meer lezen daarover. Nu maken ze je vaak alleen maar blij met niets. Het is wel misdadig dat er zoveel onwaarheden de wereld in geslingerd wordt want daarop worden wel medicijnen gebruikt of behandelingen gebaseerd, met alle gevolgen van dien.

Dettie

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Frank van Kolfschooten - Ontspoorde Wetenschap

Berichtdoor Marjo » 11 Dec 2012, 16:00

Zo moet er gisteren in een bepaald programma op tv gezegd zijn dat mensen vaak en lang medicijnen slikken tegen hoge bloeddruk, terwijl dat helemaal niet nodig is, en zelfs negatief kan uitvallen. (ik heb het niet gezien)

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Frank van Kolfschooten - Ontspoorde Wetenschap

Berichtdoor Dettie » 11 Dec 2012, 17:13

Ja ze wilden mij er ook aan hebben, terwijl het thuis perfect is, juist al dat doktergedoe is bloeddrukverhogend! :D
Maar ja, wij hebben het luxe, we kunnen nee zeggen. In andere landen zitten ze te springen om die medicijnen en daar is het wél nodig maar zijn ze er niet.
Er is overigens ook gezegd dat antidepressiva niet altijd nodig en en soms eerder averechts werkt maar dat bericht wordt ook in de doofpot gestopt. Oorzaak... geld!

Dettie

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Frank van Kolfschooten - Ontspoorde Wetenschap

Berichtdoor Dettie » 11 Dec 2012, 17:18

Ik heb het even opgezocht, het was in radar

http://www.trosradar.nl/uitzending/laat ... agers/?p=1

Dettie

dbeuker
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 Aug 2012, 11:53
Locatie: Schagerbrug

Re: Frank van Kolfschooten - Ontspoorde Wetenschap

Berichtdoor dbeuker » 11 Dec 2012, 19:55

Heb jarenlang achter een hek geleefd en gewerkt met wetenschappers en van mijn opa geleerd,
wetenschappers zijn stakkerds die in het duister tasten.. Gehele onderzoeksresultaten werden gewoon
uit de duim gezogen en omdat de behandelde stof voor leken niet te snappen valt komen ze er steeds mee weg.. Heb 20 jaar vrijwilligerswerk gedaan in de psychiatrie en over medicatie en hun uitwerking
kan ik wel een boek schrijven..
De pharmacie is zooooo machtig, als je tegen hun vecht, je verliest het altijd...
De gezegende sprak: Ook dit gaat voorbij...


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten