Nico Dijkshoorn - Dijkshoorn kijkt kunst

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Nico Dijkshoorn - Dijkshoorn kijkt kunst

Berichtdoor Dettie » 29 Nov 2012, 15:47

In de flaptekst staat onder andere: "Een willekeurig museum. Bezoekers volgen de pijlen op de vloer en hebben een koptelefoon op hun hoofd. Een stem zegt: 'De schedel staat voor vergankelijkheid' of 'Let ook op het engeltje in de linkerbovenhoek'. Dertig hoofden draaien tegelijk naar links.
Dat wilde Nico Dijkshoorn ook wel eens: de blik sturen."

Lees verder http://www.leestafel.info/n-dijkshoorn

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Nico Dijkshoorn - Dijkshoorn kijkt kunst

Berichtdoor Marjo » 29 Nov 2012, 19:51

Niks voor mij, dat is zeker.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Nico Dijkshoorn - Dijkshoorn kijkt kunst

Berichtdoor Annemarie » 29 Nov 2012, 20:07

Mijn smaak is het ook niet vrees ik. Hoewel..ik denk dat ik sommige teksten wel zou kunnen waarderen. Nico Dijkshoorn kan op zijn tijd best raak uit de hoek komen. Maar de teksten in de recensie vind ik niet mooi. (jouw recensie zelf wél!)

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Nico Dijkshoorn - Dijkshoorn kijkt kunst

Berichtdoor Dettie » 29 Nov 2012, 20:16

Er zitten wel mooiere teksten tussen, zeker de teksten die ik noemde, maar die zijn te lang om te plaatsen.
Over het algemeen vind ik het wel een mooi boek door de kunstafbeeldingen maar de teksten ben ik niet kapot van. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Je kunt bij de link van de wereld draait door kijken (staat in de recensie) en dan krijg je een heel goede indruk van het boek.

Dettie

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Re: Nico Dijkshoorn - Dijkshoorn kijkt kunst

Berichtdoor WilV » 22 Dec 2012, 10:28

Ik vergeet steeds te melden dat ik zo'n plezier beleefd heb aan dit boek. Vooral de combi van tekst en beeld is leuk. Niet alle teksten zijn mooi, maar ook dan kijk je weer eens extra naar de kunst waar het over gaat. Andere teksten zijn grappig of ontroerend, of laten je nét even anders kijken dan normaal.

Ik vind het leuk dat in dit boek twee verschillende werelden elkaar treffen; een deel van de lezers zal niet zo bekend zijn met Dijkshoorn en zijn teksten, en een deel van de vaste Dijkshoornlezers zal misschien niet zo bekend zijn met kunst.

Een lekker boek om af en toe een stukje in te lezen voor het slapen gaan (of als je niet slapen kunt)

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Nico Dijkshoorn - Dijkshoorn kijkt kunst

Berichtdoor Dettie » 22 Dec 2012, 11:49

Ja lekker boek is het hè. net wat jij zegt, sommige teksten zijn goed, bij andere denk je, mwah maar het geheel is wel erg leuk.

Dettie

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Re: Nico Dijkshoorn - Dijkshoorn kijkt kunst

Berichtdoor WilV » 22 Dec 2012, 14:00

Ik had toevallig wat slechte nachten en een tijd waarin het lezen niet zo lukte, en dan zijn dit soort boeken heerlijk.
En vond ik de tekst neit leuk, dan soms de kunst wel, en omgekeerd.


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten