Erna Schröder: Gewone vrouwen

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Erna Schröder: Gewone vrouwen

Berichtdoor Marjo » 24 Sep 2012, 10:10

Erg mooi boek: de vormgeving, de inhoud, en dat terwijl ik helemaal niet van persoonlijke verhalen als deze houd. Maar ze stijgen dan ook boven damesbladniveau uit..

'als je leven stilstaat moet je even duwen' Past dat citaat van vandaag er even goed bij!!

Lees meer: http://www.leestafel.info/erna-schroeder

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Erna Schröder: Gewone vrouwen

Berichtdoor Dettie » 24 Sep 2012, 10:59

Nou ja. dat citaat past er inderdaad goed bij!! Alsof ik voelde dat je zoiets zou plaatsen.

Het doet me denken aan Top Wijven, ook vrouwen die het flink voor hun kiezen kregen maar niet bij de pakken neer gingen zitten. Sterker nog éen van die vrouwen had voor maatschappelijk werkster gestudeerd maar kon er niet tegen dat zoveel mensen wél bij de pakken neer gingen zitten. Heel mooie recensie Marjo.

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Erna Schröder: Gewone vrouwen

Berichtdoor Annemarie » 24 Sep 2012, 11:18

Ik sluit me bij Dettie aan: heel mooie recensie.

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Erna Schröder: Gewone vrouwen

Berichtdoor Marjo » 24 Sep 2012, 20:38

Dank...geïnspireerd door een heel mooi boek!

Ik moest even terugkijken naar ' topwijven'. Ik denk dat hoewel de kracht van de persoon natuurlijk wel hetzelfde is, dat er een groot verschil is: de vrouwen in ' gewone vrouwen' zijn dus echt gewoon. Geen carrièrevrouwen zoals in dat andere boek. Gewoon vrouwen die hun leven ervaren als niet goed en daar iets aan doen.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Erna Schröder: Gewone vrouwen

Berichtdoor Dettie » 24 Sep 2012, 21:33

Ja je hebt gelijk, het is wel anders, dat zat ik naderhand ook te denken. De vrouwen in Top Wijven hadden op het moment van interviewen een goede baan of een mooie carrière opgebouwd en hebben vrij hoge opleidingen, ze vertellen ook over hun leven. Maar in die levens moest ook vaak een knop omgezet worden. Ze wisten hun probleem/zwakke punt om te zetten zodat het een sterk punt werd. Zoals de vrouw die op haar 15e haar eerste kind kreeg en op haar 17e haar tweede, ze had een gewelddadige man en dan toch ondanks alles naar school gaat en leren, ook al gooide hij haar leerboeken op straat. Zij pakte ze weer op en ging door en door en door. Met veel vallen en opstaan en tegenwerking maar toch... De problemen die zij ondervond kon ze later gebruiken in haar werk als coach.

Dettie

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Erna Schröder: Gewone vrouwen

Berichtdoor Marjo » 25 Sep 2012, 20:44

Die vrouw had ook in dit boek gepast, denk ik.


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten