Diana Verbeek - Top wijven

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Dettie
Site Admin
Berichten: 44084
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Diana Verbeek - Top wijven

Berichtdoor Dettie » 11 Apr 2012, 21:38

Openhartige verhalen van 11 inspirerende vrouwen. Eindelijk eens stimulrende, optimistische verhalen

Zie http://www.leestafel.info/diana-verbeek

Dettie

(het boek is vanaf 12 april te koop en vanaf morgen is dus ook de recensie te lezen)

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Re: Diana Verbeek - Top wijven

Berichtdoor WilV » 11 Apr 2012, 22:42

Ha, dus je maakt ons vast lekker :)

Ach, één nachtje slapen is te overzien.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44084
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Diana Verbeek - Top wijven

Berichtdoor Dettie » 12 Apr 2012, 13:04

ja spannend hè. En nu is het zover, je kunt de recensie lezen

Dettie

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Re: Diana Verbeek - Top wijven

Berichtdoor WilV » 12 Apr 2012, 14:27

Zo, en dat was het wachten wel waard, wat een lovende enthousiaste recencie. Het boek raakte écht blijkbaar.
Je maakt me meer dan nieuwsgierig, het komt op mijn lijst.

Groetjes Wileke

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Diana Verbeek - Top wijven

Berichtdoor Annemarie » 12 Apr 2012, 19:56

Zo Dettie, zo enthousiast heb ik jou nog niet vaak meegemaakt! Wat fijn dat je zo genoten hebt van het boek. Toen ik het persbericht las dacht ik dat het het zoveelste boek met interviews was. Dertien in een dozijn dacht ik. Maar kennelijk heb ik mij vergist. Wat een genot dat dit boek zoveel voor jou heeft kunnen betekenen.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Diana Verbeek - Top wijven

Berichtdoor Marjo » 12 Apr 2012, 20:30

En het zal je niet verbazen: mij trekt dit niet.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Diana Verbeek - Top wijven

Berichtdoor Annemarie » 12 Apr 2012, 20:47

Geen idee hoor of ik het ook zo mooi zal vinden als Dettie. Dit soort boeken sla ik over, het is niet mijn genre. Maar de bevlogenheid waarmee Dettie over dit boek schrijft is erg leuk. Heerlijk om te lezen dat een boek iemand zo'n plezier heeft gedaan.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44084
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Diana Verbeek - Top wijven

Berichtdoor Dettie » 12 Apr 2012, 21:39

Marjo schreef:En het zal je niet verbazen: mij trekt dit niet.


ja, ik hoorde je in gedachte al brommen en blèh zeggen.

Normaal gesproken houd ik ook niet echt van dit soort boeken, maar er was al iets in de beschrijving dat me aantrok en ik dacht ach, ik probeer het. En zoals jullie gemerkt hebben vond ik het gewoon een heerlijk boek, vooral omdat het e i n d e l i j k eens een positief boek is dat verhalen vertelt van mensen met een positieve inslag, die de moed erin houden.
Van een vrouw was haar man overleden en zij kon daar zo mooi en positief over vertellen. Het gaat er in het boek dus niet om dat je positief MOET zijn maar het vertelt over vrouwen die doorgaan en dat lees ik niet vaak. Ik dacht hehe eindelijk eens zulke verhalen ipv 'ik ben zo zielig, of het lukt toch niet of ik kan het toch niet' Nee, zij gingen tegen alles in door met de dingen waarvan zij vonden dat ze daar goed aan deden, ook al zei iedereen 'ja hoor, dat kan toch nooit wat jij wil' wel dus. Zorgen dat kinderen in Afrika geen malaria krijgen door een hele organisatie op poten te zetten. In Nederland Sociale bedrijven opzetten zonder alleen maar dollartekens in hun ogen te hebben. Koeriersbureau opzetten zodat mensen met een handicap als koerier kunnen gaan werken etc.
Het gaat om dromen waarmaken waarbij vooral het sociale aspect belangrijk is. Samen wat bereiken, en niet alleen meer geld willen. Nu eens geen doemdenkers maar mensen die alles op alles zetten om het toch voor elkaar te krijgen en positief blijven ook al zit het soms tegen. Dát vind ik zo prettig aan dit boek.

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Diana Verbeek - Top wijven

Berichtdoor Annemarie » 12 Apr 2012, 21:52

Het lijkt wel alsof het tegenwoordig "in" is om te vertellen over allerlei tegenslagen en ellende. En niet over hoe je de draad (weer) oppakt. De insteek van het boek spreekt me wel aan dan. Is het niet zo dat de vrouwen helemaal opgehemeld worden? Blijft het wel een beetje nuchter?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44084
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Diana Verbeek - Top wijven

Berichtdoor Dettie » 12 Apr 2012, 21:55

nee, het wordt vrij nuchter en sober verteld. Gewoon zoals de dingen waren en nu zijn, geen theatrale verhalen.

Dettie

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Re: Diana Verbeek - Top wijven

Berichtdoor WilV » 12 Apr 2012, 22:14

Ik houd wel van dit soort boeken, als er tenminste geen sprake is van zelfmedelij, slachtofferschap, of "kijk mij het toch eens goed-doenerij".
Juist omdat ik weet dat jij daar ook niet van houd ( ik kan me recent nog een boek over de overgang herinneren wat jij veel te slachtofferig vond), betekent jouw enthousaisme dat jij het écht goed vond.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44084
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Diana Verbeek - Top wijven

Berichtdoor Dettie » 12 Apr 2012, 22:27

WilV schreef:Ik houd wel van dit soort boeken, als er tenminste geen sprake is van zelfmedelij, slachtofferschap, of "kijk mij het toch eens goed-doenerij".
Juist omdat ik weet dat jij daar ook niet van houd (ik kan me recent nog een boek over de overgang herinneren wat jij veel te slachtofferig vond), betekent jouw enthousaisme dat jij het écht goed vond.


Ja dat was het boek Hormonologen, dat straalde inderdaad geen enkel optimisme uit. Die hele overgang was kommer en kwel en ellende. Geen grein humor in dat boek op die ene vrouw na die een opvlieger gebruikte om te gaan mediteren, dan was ze toch al lekker warm! :-)

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Diana Verbeek - Top wijven

Berichtdoor Annemarie » 13 Apr 2012, 14:04

Dettie schreef:nee, het wordt vrij nuchter en sober verteld. Gewoon zoals de dingen waren en nu zijn, geen theatrale verhalen.

Dettie


Gelukkig want ik hou niet van dat theatrale en zielige gedoe. Dat inspireert niemand. Natuurlijk kan niet altijd alles positief beschreven worden maar een boek moet iemand natuurlijk niet verder in de put "praten".

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Re: Diana Verbeek - Top wijven

Berichtdoor WilV » 08 Mei 2012, 21:02

Wat een lekker krachtig boek! Geen zielige verhalen, gewoon vrouwen die het leven niet altijd cadeau hebben gekregen, maar daar een draai aan gegeven hebben, en sterker uit de strijd zijn gekomen. Het boek is prachtig vorm gegeven, veel mooie foto's, veel achtergrondinformatie, en veel mooie citaten en overpeinzingen. Ik kan me voorstellen dat je onder de indruk was Dettie!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44084
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Diana Verbeek - Top wijven

Berichtdoor Dettie » 08 Mei 2012, 22:35

Hè gelukkig, ik ben blij dat jij hetzelfde denkt. Ik ben zo weg van dit boek juist omdat die vrouwen geen zeurpieten zijn maar doorgaan en heel sterk zijn. Het hele boek straalt iets enorm positiefs uit. Ik lees er nu nog steeds af en toe in en elke keer opnieuw raakt het me en word ik er vrolijk van, alsof je een duwtje de goede kant op krijgt.

Dettie

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Re: Diana Verbeek - Top wijven

Berichtdoor WilV » 08 Mei 2012, 23:01

Heel aanstekelijk nderdaad, en met veel mooie citaten om inderdaad nog eens naar terug te bladeren!

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Diana Verbeek - Top wijven

Berichtdoor Annemarie » 07 Jun 2012, 20:28

Het boek is momenteel hier te winnen: http://www.telegraaf.nl/vrouw/acties/12 ... en___.html


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten