Ton van der Lee - Het zandkasteel

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Ton van der Lee - Het zandkasteel

Berichtdoor Dettie » 10 Aug 2011, 14:10

Ton van der Lee vervult een jarenlange droom, hij gaat op weg om zijn droomhuis te bouwen in Afrika

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/ton-vd-lee

Dettie

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Re: Ton van der Lee - Het zandkasteel

Berichtdoor WilV » 17 Aug 2011, 23:09

He...die schrijver ken ik, die schreef dat prachtig boek over de Masai.

Dit klinkt ook zéér boeiend. Komt op mijn lijstje.

Groetjes Willeke

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Ton van der Lee - Het zandkasteel

Berichtdoor Dettie » 18 Aug 2011, 09:40

Dit boek is ook prachtig Willeke, je gaat er erg van genieten, dat weet ik nu al.
De reisbeschrijvingen zijn al heel mooi maar ook hoe dat huis gebouwd wordt is een heel apart verhaal.

Dettie

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Re: Ton van der Lee - Het zandkasteel

Berichtdoor WilV » 18 Aug 2011, 10:05

Ik zat al te kijken, hij heeft méér mooie boeken geschreven volgens mij. Ik ga speuren de komende tijd.

Groetjes Willeke

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Re: Ton van der Lee - Het zandkasteel

Berichtdoor WilV » 01 Nov 2011, 23:36

Wat een heerlijk boek weer. Het leest als een roman inderdaad. En ondertussen dwaal je door de Afrikaanse woestijnen en steppes, bouw je een zandkasteel mee, en geloof je bijna zelf ook in alle Afrikaanse rituelen. Van alle boeken die er zijn zijn dit toch wel de boeken die me het meest ontspannen en mijn hoofd leef maken. Ik ben er niet, ik reis even door Afrika.

Nog mooier inderdaad dan de Afrikaanse weg Dettie. Persoonlijker ook.


Groetjes Willeke

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Ton van der Lee - Het zandkasteel

Berichtdoor Dettie » 02 Nov 2011, 09:38

ja prachtig is het. Hij weet zo beeldend te vertellen dat je inderdaad mee op reis bent. Dat huis is ook prachtig vind ik, juist omdat het zo oorspronkelijk is.
Komt zo'n westerse dame nog even vertellen dat het helemaal niet kan! Eeuwen lang bouwen ze al zo!
Die arrogantie! ik moest daar wel om lachen maar je ziet ook hoe weinig mensen open staan voor dingen die ze niet zo geleerd hebben.
Maar het boek is echt prachtig.

Dettie

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Re: Ton van der Lee - Het zandkasteel

Berichtdoor WilV » 02 Nov 2011, 10:12

Ha, ja daar moest ik ook erg om lachen. De traditionele bouwmeester tuurde beleefd naar de tekening, en daarna verdween de tekening spoorloos van deze aarde :)

Even grappig vond ik hoe van der Lee ondergedompeld in het Afrikaanse heel ver mee ging in allerlei Afrikaanse rituelen rondom zijn huis en zelfs om zijn lief terug te krijgen.
Nieuwsgierigheid en dit boek zullen daarbij vast wel een rol hebben gespeeld, maar ik kreeg ook het gevoel dat hij daar in zijn hoofd vrij ver in mee ging. Wat overigens leuk was om te lezen.

En dan koos hij voor de vriendelijke variant om zijn vriendin terug te krijgen,
de magie bood hem ook nog de mogelijkheid dat zijn rivaal ter plekke dood neer zou vallen,
dat noem ik nog eens een rigoreuze aanpak :)

Heerlijke boeken. Gelukkig voor mij heeft de goede man nog veel meer geschreven, dus ik kan het komende jaar mijn hart ophalen.

Willeke


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten