Fernand Rochette - De vogel en de componist

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Fernand Rochette - De vogel en de componist

Berichtdoor Renate » 10 Okt 2021, 19:37

Een boek over vogelzang en muziek, hoe mooi kun je het hebben. In de inleiding laat de auteur weten dat hij zich zal beperken tot vogels in onze streken en West-Europese componisten. Het boek beperkt zich niet tot klassieke componisten, want er staan ook een paar stukken van rockmuzikanten in.

lees verder http://www.leestafel.info/fernand-rochette

-

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Fernand Rochette - De vogel en de componist

Berichtdoor Dettie » 11 Okt 2021, 15:06

Aparte invalshoek!
Zo te lezen heb je terecht commentaar. Blackbird mag o.a. inderdaad niet missen.

Je schrijft: Zo staat bij Syb van der Ploeg, dat hij in de rockopera Nostradamus zingt en daarbij mis ik het feit dat deze rockopera van de groep Kayak is.

Is dat relevant voor dit boek dat over vogelzang en componisten gaat? En zo ja waarom vind je dat?

Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Fernand Rochette - De vogel en de componist

Berichtdoor Renate » 11 Okt 2021, 16:03

Niet direct, maar ik vond dat het er eigenlijk wel bij mocht, omdat de auteur zelf met het stuk op de proppen komt en dan vind ik het ook wel nuttig dat de naam van de groep die het een en ander gemaakt heeft, genoemd wordt, te meer daar ik een fan ben van de betreffende groep.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Fernand Rochette - De vogel en de componist

Berichtdoor Dettie » 11 Okt 2021, 16:09

Ja misschien heeft de auteur andere maatstaven gehanteerd. Dat jij fan bent kan hij natuurlijk niet weten haha :-)

Dettie


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten