# Flip Vuijsje - Rock

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

# Flip Vuijsje - Rock

Berichtdoor Renate » 23 Nov 2020, 13:01

De ondertitel van dit boek doet me denken aan polls die je vroeger wel in muziekbladen zag, waarin lezers de beste gitarist, bassist, toetsenspeler, drummer, zanger, groep of iets anders konden kiezen. De vraag is dan altijd hoe je dit bepaalt. Is de beste muzikant de man, of vrouw, die het snelst kan spelen, alsof muziek een soort sportwedstrijd is, of gaat het om de muzikant die het populairst is? Het systeem van de meeste stemmen gelden is in zekere zin al een indicatie dat het om populariteit gaat en niet om andere kwaliteiten, die niet of nauwelijks meetbaar zijn. Hoe vergelijk je bijvoorbeeld verschillende pianisten met elkaar? De toetsenspelers die je in rockgroepen tegenkomt, kunnen vaak niet in de schaduw staan van bekende virtuozen in de jazz, of klassieke muziek. Wil dat dan zeggen dat deze jazz- of klassieke muziekanten zonder problemen in een ander genre aan de slag kunnen? Nee, over het algemeen niet.

lees verder http://www.leestafel.info/flip-vuijsje

-

Dettie
Site Admin
Berichten: 44029
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: # Flip Vuijsje - Rock

Berichtdoor Dettie » 23 Nov 2020, 18:41

Wat een mooie en interessante recensie Renate. ik heb het geboeid zitten lezen.
Over jouw vragen en opmerkingen zou je inderdaad een mooie discussie kunnen houden.

Er zijn volgens mij nog meer kinderen die in de voetsporen van hun ouders traden alleen ben ik niet zo naamvast helaas.

Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: # Flip Vuijsje - Rock

Berichtdoor Renate » 23 Nov 2020, 20:44

Het ging dus met name om rockmuzikanten.

Om een voorbeeld te noemen van iemand die werkelijk in de voetsporen van z'n vader is getreden, is bij de Duitse groep Karat te vinden.
De oorspronkelijke zanger Herbert Dreilich is opgevolgd door z'n zoon Claudius.


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten