Jeroen Riemeijer - Bizarre nevel

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Jeroen Riemeijer - Bizarre nevel

Berichtdoor Marjo » 30 Jan 2020, 19:57

Waarschijnlijk vindt de schrijver van dit boek het eveneens bizar als ik stel dat veel lezers wel eens jaloers op hem zouden kunnen zijn.
Hij heeft samen met zijn Joke veertig jaar gelukkig mogen zijn. Veertig jaar hebben ze zoveel van elkaar gehouden dat hij nu de kracht op kan brengen zoals in het verslag beschreven. Hoe gelukkig ben je dan eigenlijk niet, in de ogen van al die mensen die hun huwelijk hebben zien mislukken? In de ogen van het toenemend aantal mensen die hun leven in hun eentje slijten, al of niet uit vrije keus?
Natuurlijk is een ervaring als deze vreselijk, je wenst het niemand toe!

Lees meer: http://www.leestafel.info/jeroen-riemeijer

-

Dettie
Site Admin
Berichten: 44029
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Jeroen Riemeijer - Bizarre nevel

Berichtdoor Dettie » 03 Feb 2020, 15:07

Ik heb van nabij gezien hoe een jong iemand verandert als Alzheimer intreedt en je wens het niemand toe.
Je moet al afscheid nemen van iemand terwijl diegene nog leeft. Het is dan moeilijk om je de mooie tijden te herinneren, zeker als de ziekte zich voortsleept. Het is dan ook ene vreselijke dooddoener als mensen zeggen, ja maar je hebt tenminste wel een mooie tijd met haar gehad.
ja, dat is ook zo en dat moet je ook koesteren, maar juist dan is mogelijk de aftakeling nog erger. Je staat erbij en je kijkt er naar en er is niets wat je kunt doen.

Dettie
die wel verbaasd is dat je een dergelijk boek gelezen hebt. Niet echt jouw straatje.

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Jeroen Riemeijer - Bizarre nevel

Berichtdoor Marjo » 03 Feb 2020, 16:36

Ik had er ook niet om gevraagd.

je hebt wel gelijk, als je zegt dat het nog erger is als je die periode hebt gehad. Maar toch...

Dettie
Site Admin
Berichten: 44029
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Jeroen Riemeijer - Bizarre nevel

Berichtdoor Dettie » 03 Feb 2020, 16:54

"Als dat niet meer gaat begint de reis langs de kronkelige soms ondoordringbare wegen van de instanties en hulpaanbieders."

schrijf je in je recensie, alleen daar valt al een boek over te schrijven denk ik. Het is echt vreselijk. Overdrachten die niet kloppen, medicijngebruik wat onduidelijk is en zijn ze nu wel of niet gegeven door de hulpverlener, en bij welke instantie kun je terecht enz enz.
Het is mooi dat al die hulp er is, maar een eenduidende hulpverlening waarin goede afspraken worden gemaakt, zou wel erg fijn zijn.

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Jeroen Riemeijer - Bizarre nevel

Berichtdoor Marjo » 03 Feb 2020, 22:01

Dat is een feit. Als ze dat nu eens efficiënt zouden maken!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44029
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Jeroen Riemeijer - Bizarre nevel

Berichtdoor Dettie » 04 Feb 2020, 14:01

Ja precies, dat bedoel ik.

Dettie


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten