Mjon van Oers - Narcistisch misbruik en de liefde

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Mjon van Oers - Narcistisch misbruik en de liefde

Berichtdoor Dettie » 25 Nov 2019, 14:31

Stel, je ontmoet een man of een vrouw en diegene lijkt de liefde van je leven, hij of zij is zeer attent, prijst je de hemel in en ook op lichamelijk gebied is alles oké. Daar wil je wel verder mee, het lijkt alsof je het paradijs op aarde hebt gevonden. Je gaat trouwen of samenwonen en denkt dat je je leven lang met deze persoon verder zal gaan. Maar dan...

Is er die eerste opmerking, je doet iets wat hij/zij niet zo prettig vindt. Oké dat kan, en even later is alles weer goed. Maar dan komt de volgende opmerking, je ziet er bijvoorbeeld raar uit. Hè dat is vreemd, eerst vond je geliefde jouw jas prachtig. ..

Lees verder http://www.leestafel.info/mjon-van-oers

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Mjon van Oers - Narcistisch misbruik en de liefde

Berichtdoor Marjo » 25 Nov 2019, 21:41

Heftig Dettie. De opmerking die in je verslag staat dat een narcist maar al te goed weet wat hij of zij doet, vind ik heel erg. Ik dacht namelijk dat het geen bewust gedrag was.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Mjon van Oers - Narcistisch misbruik en de liefde

Berichtdoor Dettie » 26 Nov 2019, 11:29

Ja daar stond ik ook van te kijken Marjo.
Hun gedrag vertoont overeenkomsten met psychopaten en sociopaten staat in het boek en dat is toch duidelijk een persoonlijkheidsstoornis, dus als narcisme daarmee vergeleken wordt, lijkt mij ook dat hun gedrag niet willens en wetens is.

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Mjon van Oers - Narcistisch misbruik en de liefde

Berichtdoor Marjo » 26 Nov 2019, 13:27

Als je een persoonlijkheidsstoornis hebt, kun het best zijn dat je weet wat je doet, maar misschien niet begrijpt wat het met de ander doet. Waar zet je dan een narcist? Hij/zij weet wat hij/zij doet, maar begrijpt niet wat de gevolgen zijn?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Mjon van Oers - Narcistisch misbruik en de liefde

Berichtdoor Dettie » 26 Nov 2019, 15:39

Ja zoiets zal het zijn, denk ik Marjo.
Een narcist heeft geen empathie schrijft Mjon van Oers, dus hij/zij kan zich denkelijk niet inleven in de ander en zal dan ook niet snappen dat wat hij/zij doet of zegt de ander zeer doet of kwetst. Alles draait om de narcist zelf, begreep ik eruit.

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Mjon van Oers - Narcistisch misbruik en de liefde

Berichtdoor Marjo » 26 Nov 2019, 17:54

Erg genoeg!


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten