Raynor Winn - Het zoutpad

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Raynor Winn - Het zoutpad

Berichtdoor Dettie » 27 Jul 2019, 14:44

Ik zat onder de trap toen ik besloot te gaan wandelen. Op dat moment had ik er nog niet bij stilgestaan hoe het was om 1014 kilometer te lopen met een rugzak op mijn rug. Ik had geen idee of ik me dat wel kon veroorloven, wist niet dat ik bijna honderd nachten wild zou kamperen, of wat ik daarna zou gaan doen. Ik had de man met wie ik al tweeëndertig jaar samen was, niet verteld dat hij met me meeging.

Lees verder http://www.leestafel.info/raynor-winn

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Raynor Wynn - Het zoutpad

Berichtdoor Marjo » 27 Jul 2019, 18:26

Eigenlijk niet mijn soort boek, maar het klinkt toch wel mooi. Ligt misschien deels aan jouw ervaring bij het lezen!

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Raynor Winn - Het zoutpad

Berichtdoor Renate » 27 Jun 2022, 15:12

Ik had in de Centrale Bibliotheek in Den Haag al verschillende keren naar dit boek gezocht, zonder het te vinden en vandaag zag ik het, zonder op zoek te zijn, ineens op een tafel met boeken in de bibliotheek in Wateringse Veld liggen.
Op dit moment frequenteer ik 2 bibliotheken, namelijk die in Wateringse Veld en die in Rijswijk. De laatste is nu nog iets dichter in de buurt, maar hij gaat verhuizen en dan is hij verder uit de buurt. Dat gebeurt volgend jaar waarschijnlijk pas. We hadden ooit 3 bibliotheken in Rijswijk, maar de andere bibliotheken zijn gesloten, terwijl de bibliotheek in Oud Rijswijk een soort buurtbibliotheek is geworden. De Centrale bibliotheek is op een gegeven moment naar een nieuw pand verhuisd en straks gaat hij weer verhuizen, naar het zogeheten Huis van de Stad. Dat was vroeger het stadhuis, maar dat is dus verhuisd naar een kantoorpand in De Bogaard, omdat het stadhuis te klein was. Nu gaat het dus weer verhuizen, naar de oude locatie, waar nu dus ook culturele instellingen komen.
Als het weer winter wordt, ga ik misschien ook weer naar de Centrale bibliotheek in Den Haag. Eerlijk gezegd ben ik geen groot fan van de bibliotheek in Rijswijk, die ik steeds minder een bibliotheek ga vinden, terwijl ik 'm ook veel te onoverzichtelijk vind.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Raynor Winn - Het zoutpad

Berichtdoor Renate » 30 Jun 2022, 14:31

Ik ben er in begonnen. Ergens vind ik het wel jammer dat er niet meer kaartjes in staan. Nu is er alleen een kaart met wat belangrijke plaatsen, maar veel plaatsen die in het boek genoemd worden, zijn niet thuis te brengen. Het zou leuk zijn als er ook bij de hoofdstukken kaartjes zouden zitten met het stuk dat gelopen wordt.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Raynor Winn - Het zoutpad

Berichtdoor Dettie » 30 Jun 2022, 15:23

Misschien kun je ze op internet zoeken, daar staat bijna alles op.
Heerlijk verhaal verder hè.

Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Raynor Winn - Het zoutpad

Berichtdoor Renate » 30 Jun 2022, 15:28

Natuurlijk. Ik kan ook in een kaartenboek kijken, maar het zou het gemakkelijker maken als het een en ander gewoon in het boek zat. Ik lees in bed, of bij de katten en dan zit ik niet op internet en heb ik ook geen kaartenboek bij de hand.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Raynor Winn - Het zoutpad

Berichtdoor Renate » 01 Jul 2022, 14:29

Het boek leest lekker weg, maar op een gegeven moment raakte ik wel een beetje in de war. Moth en Winn maken een praatje met iemand die ze op een ijskar attent maakt en later rijden ze mee met een zekere Grant, die we nog niet eerder tegen zijn gekomen. Waarschijnlijk is het de man met wie ze gepraat hebben. Grappig is dat Moth regelmatig wordt aangezien voor een Britse dichter.


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten