# Wim Coudenys - Het geheugen van Rusland

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

# Wim Coudenys - Het geheugen van Rusland

Berichtdoor Dettie » 20 Nov 2018, 15:10

De auteur doceert Russische geschiedenis aan de K.U. Leuven. Met dit boek wil hij niet zozeer een volledig overzicht geven van de Russische geschiedenis, maar wel aantonen dat de Russen hun geschiedenis of hun interpretatie daarvan gebruiken om hun politieke daden te verantwoorden.

Lees verder http://www.leestafel.info/wim-coudenys

Jef Abbeel

Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: # Wim Coudenys - Het geheugen van Rusland

Berichtdoor Dettie » 20 Nov 2018, 15:50

Zoals altijd was ik bezig met linken plaatsen in de recensietekst om nadere informatie te leveren. We heten niet voor niets leestafel.info maar toen ik de recensie wilde opslaan was er geen verbinding en alle linken waren weg (ik had de tekst al zonder linken opgeslagen), dat kan gebeuren, wel even diep zuchten want het waren best veel linken, maar er zat niets anders op dan opnieuw beginnen. Wel eerst gekeken of ik dingen weer kon opslaan en dat lukte dus ik weer aan de slag. Maar wéér toen ik een deel van de tekst mét linken wilde opslaan werd de recensie geweigerd... Ook moest ik me ineens identificeren, of ik wel een persoon was. Dat heb ik niet gedaan want ik wist niet wat er achter zat. De rest deed het gewoon, ik kon de computer ook gewoon gebruiken, alleen bij deze recensie moest ik me identificeren!

Dus... alles weggehaald, nieuw tekstvenster geopend, de tekst geplaatst zonder linken en dat pakte wél. Maar mét linken, weer hetzelfde verhaal, het werd geweigerd... en de vraag om identificatie... Bizar! Ook op mijn smartphone werd de weer opnieuw ingevoerde tekst geweigerd en... even later lag mijn smartphone plat. Alles lag eraf. Ook foto's. Het was geen spam want ik heb ook een spamprogramma er op los gelaten...
Ik vermoed dat er sprake was van onvervalste censuur gezien de Russisch geörienteerde inhoud en linken. Bizar om mee te maken.

Dettie

Marjo
Berichten: 25849
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: # Wim Coudenys - Het geheugen van Rusland

Berichtdoor Marjo » 20 Nov 2018, 19:34

Jeetje! Wat een verhaal!! Inderdaad denk ik: je weet niet wat er gebeurt- gelukkig niet, we leven niet in Rusland! - maar als je het dan doorhebt! Bizar, ja, wat je zegt.
Wat er nu onderstreept is, wat betekent dat dan? Kon je op de sites van de linken wel de informatie zien?
Ik vraag me ook af wie dit boek vertaald heeft???

Willeke
Berichten: 1002
Lid geworden op: 24 Apr 2014, 12:12

Re: # Wim Coudenys - Het geheugen van Rusland

Berichtdoor Willeke » 07 Dec 2018, 16:54

Nou ja zeg, dat meen je niet. Wat een verhaal. Echt bizar!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: # Wim Coudenys - Het geheugen van Rusland

Berichtdoor Dettie » 07 Dec 2018, 23:18

Ja zeker bizar. Ik geloofde het eerst niet. Maar het was toch echt zo.

Dettie


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten