# Janneke en Amande Koeman - Gezond slank met de foodsisters

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

# Janneke en Amande Koeman - Gezond slank met de foodsisters

Berichtdoor Dettie » 04 Apr 2018, 13:53

Ondertitel: makkelijke, suikervrije en koolhydraatarme recepten

De foodsisters, Janneke en Amande Koeman, pleiten al jaren voor koolhydraatarm eten en gelukkig voor hen tonen steeds meer artsen belangstelling voor deze manier van eten. Mensen die deze manier van eten gaan toepassen - het is een leefstijl, geen dieet - vallen vaak flink af en ook mensen met diabetes 2 hebben er baat bij. De resultaten zijn zowel voor de afvallers als diabetespatiënten vaak spectaculair te noemen. Deze leefstijl is bijna een hype geworden, gezien de vele fora en facebookpagina's over koolhydraatarm eten.

lees verder http://www.leestafel.info/janneke-en-amande-koeman

Dettie

kelvinweisberg
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 Apr 2018, 09:24

Re: # Janneke en Amande Koeman - Gezond slank met de foodsisters

Berichtdoor kelvinweisberg » 17 Apr 2018, 09:27

Of course, more and more doctors are interested in this way of eating.

Willeke
Berichten: 1002
Lid geworden op: 24 Apr 2014, 12:12

Re: # Janneke en Amande Koeman - Gezond slank met de foodsisters

Berichtdoor Willeke » 17 Apr 2018, 21:49

Je recensie lezend deel ik je kritiek. Ook ik eet deels koolhydraatarm en weet hoe lastig het vaak is de verhouding goed te krijgen. Dit boek helpt daar niet echt bij zo te lezen.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: # Janneke en Amande Koeman - Gezond slank met de foodsisters

Berichtdoor Dettie » 18 Apr 2018, 09:16

Nee, niet echt Willeke. Voor mij zijn die verhoudingen het moeilijkste, iedereen doet daar een beetje vaag over of ik snap het gewoon niet goed, kan ook. Maar ik ben wel wat minder moe door dat dieet en de suiker gaat wel een eind beter, ik hoef meestal geen medicijnen meer te slikken. :D

In het boek staan wel lekkere recepten maar die zijn meer algemeen, slank zal je er wel van worden maar dat meer omdat er weinig calorieën in zitten. Wat de koolhydraten betreft is er weinig nieuws bij. Jammer hoor, ik had me verheugd op dit boek.

Dettie

Willeke
Berichten: 1002
Lid geworden op: 24 Apr 2014, 12:12

Re: # Janneke en Amande Koeman - Gezond slank met de foodsisters

Berichtdoor Willeke » 18 Apr 2018, 10:40

Ja ik had het ook al voorbij zien komen en aanschaf overwogen. Maar dat hoeft niet dus, althans niet voor het doel wat ik voor ogen had, wat meer inzicht krijgen in de verhoudingen. Ik heb nu een drie weken plan waar ik steeds uit put en combineer, maar wil wel wat meer variatie zo zachtjes aan, ook al omdat ik inmiddels ben afgevallen wat ik voor ogen had en een beetje wil gaan schuiven.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: # Janneke en Amande Koeman - Gezond slank met de foodsisters

Berichtdoor Dettie » 18 Apr 2018, 10:44

Ik volg zo'n beetje de regel dat alles waar meer dan 5 koolhydraten in zitten per 100 gr zoveel mogelijk te vermijden.

dettie


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten