# Dr. Michael Greger met Gene Stone - Hoe overleef je?

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Dettie
Site Admin
Berichten: 44083
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

# Dr. Michael Greger met Gene Stone - Hoe overleef je?

Berichtdoor Dettie » 22 Dec 2017, 14:47

De meeste sterfgevallen in Amerika, en ik vermoed dat dat in Europa niet anders zal zijn, zijn gerelateerd aan wat we eten. Onze voeding is de nummer één oorzaak van voortijdige sterfte en van lichamelijke gebreken. Dr Michael Greger, de auteur van dit boek, ging er tijdens zijn studie dan ook van uit dat voeding een grote rol in het studieprogramma van de medische faculteit zou spelen, maar tot zijn verbijstering ontdekte hij dat maar een kwart van de medische opleidingen een cursus over voeding aanbiedt.

Lees verder http://www.leestafel.info/dr-michael-gr ... gene-stone

Willeke

Dettie
Site Admin
Berichten: 44083
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: # Dr. Michael Greger met Gene Stone - Hoe overleef je?

Berichtdoor Dettie » 22 Dec 2017, 15:00

Het is me weer uit het hart gegrepen. Sinds ik 2 x zelf het wonder heb meegemaakt wat voeding met je kan doen roep ik aldoor al dat het idioot is dat er geen subsidies worden gegeven voor gezonde producten. Dat is gewoon duur. Ik zie het nu ook. Veel mensen kopen bijv. een pizza voor 2,50 en klaar. Als je gezonde producten ook zo goedkoop kon maken dan zou dat heel wat schelen. Ook de bakken suiker overal in stoort me enorm. Zelfs in vleeswaren! Wat moet die bende daarin?

Dettie
op haar stokpaardje

Willeke
Berichten: 1002
Lid geworden op: 24 Apr 2014, 12:12

Re: # Dr. Michael Greger met Gene Stone - Hoe overleef je?

Berichtdoor Willeke » 22 Dec 2017, 18:34

Ja ik heb het ook met veel plezier en belangstelling gelezen. Ik heb me aardig in het onderwerp verdiept en het is vaak zoveel duurder om gezond te eten terwijl er op dat gebied zoveel te winnen valt.

Maar ook met kleine aanpassingen valt gelukkig verschil te maken


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten