# Rutger Vahl - Misschien wordt 't morgen beter Cornelis Vreeswijk De blues tussen Stockholm en IJmuiden

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

# Rutger Vahl - Misschien wordt 't morgen beter Cornelis Vreeswijk De blues tussen Stockholm en IJmuiden

Berichtdoor Renate » 19 Nov 2017, 17:25

Dit boek schetst een portret van deze Nederlandse zanger, die in Zweden wereldberoemd werd, maar in Nederland nooit echt wist door te breken. Cornelis Vreeswijk wordt in 1937 geboren in IJmuiden, waar hij ook opgroeit. In 1950 besluit z'n vader met het gezin naar Zweden te emigreren. Dat betekent dat Cornelis van de HBS in Nederland terugkomt in de laatste klas van de lagere school in Zweden. Hij leert al snel Zweeds en wil eigenlijk schrijver worden. Uiteindelijk schrijft hij liedjes en wordt hij zanger.

http://leestafel.info/rutger-vahl

-

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: # Rutger Vahl - Misschien wordt 't morgen beter Cornelis Vreeswijk De blues tussen Stockholm en IJmuiden

Berichtdoor Dettie » 19 Nov 2017, 17:43

Wat een leuke en heldere recensie heb je gemaakt. Ik vond de liedjes van Cornelis Vreeswijk erg leuk. En tja De nozem en de non was natuurlijk geweldig. Erg gewaagd liedje destijds.

Dettie


Willeke
Berichten: 1002
Lid geworden op: 24 Apr 2014, 12:12

Re: # Rutger Vahl - Misschien wordt 't morgen beter Cornelis Vreeswijk De blues tussen Stockholm en IJmuiden

Berichtdoor Willeke » 24 Nov 2017, 12:08

Wat een veelbewogen leven had die man. Ik moet tot mijn schande bekennen dat ik hem vooral ook van naam ken. Ik zal eens wat gaan luisteren.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: # Rutger Vahl - Misschien wordt 't morgen beter Cornelis Vreeswijk De blues tussen Stockholm en IJmuiden

Berichtdoor Renate » 24 Nov 2017, 12:21

Ik kende zijn naam ook wel van de paar liedjes die in Nederland bekend zijn geworden. Ik wist ook wel dat hij in Zweden heel bekend was, maar later ontdekte ik in een CD-box met live-opnamen van een Zweedse groep een instrumentale versie van een lied dat hij geschreven heeft. Dat was natuurlijk wel grappig. Bij het lezen van het boek stuitte ik ook op een andere groep waar ik 2 CD's van heb en die ook met Cornelis Vreeswijk heeft gewerkt. Overigens speelt op de tweede CD van de groep maar een persoon die ook bij het werk van Cornelis Vreeswijk betrokken was.


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten