Dirk W. de Jong - Rock and Soul Deep South

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Dirk W. de Jong - Rock and Soul Deep South

Berichtdoor Renate » 09 Jul 2017, 09:31

A journey to the birthplace of rock and roll, its origins and beyond

Lees verder http://www.leestafel.info/dirk-w-de-jong

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: # Dirk W. de Jong - Rock and Soul Deep South

Berichtdoor Renate » 09 Jul 2017, 14:10

Als je naar de website van de auteur gaat, zie je bij het eerste artikel de foto van de lookalike van Elvis Presley, waar ik het in de bespreking over heb.

Willeke
Berichten: 1002
Lid geworden op: 24 Apr 2014, 12:12

Re: # Dirk W. de Jong - Rock and Soul Deep South

Berichtdoor Willeke » 10 Jul 2017, 12:01

O dat klinkt, ondanks de enkele kritische noot, zeer aanlokkelijk. Er duiken meteen al allemaal plaatjes op in mijn hoofd. Het zijn streken die tot de verbeelding spreken

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: # Dirk W. de Jong - Rock and Soul Deep South

Berichtdoor Renate » 10 Jul 2017, 12:51

O zeker, het is een mooi boek.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: # Dirk W. de Jong - Rock and Soul Deep South

Berichtdoor Dettie » 10 Jul 2017, 13:59

Oh ik kreeg de indruk juist dat je er niet zo over te spreken bent. Wel om de foto's maar niet om de - ontbrekende - tekst.

Wat is/zijn overigens Grand Ole Opry en Mardi Gras? Ik kom er op internet niet zo goed uit.

Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: # Dirk W. de Jong - Rock and Soul Deep South

Berichtdoor Renate » 10 Jul 2017, 16:28

De foto's zijn mooi en de tekst op zich ook wel, al mis ik soms wat toelichting bij bepaalde foto's, zoals bijvoorbeeld bij de foto van de Elvis lookalike, die niet op Elvis lijkt, en de foto's van Mardi Gras (dat is een soort festival in New Orleans, het ziet er op de foto's misschien wat carnavalsachtig uit) https://nl.wikipedia.org/wiki/Mardi_Gras_(feest) terwijl andere zaken wel in het boek genoemd worden, terwijl er geen foto van in staat, zoals dus de Grand Ole Opry https://en.wikipedia.org/wiki/Grand_Ole_Opry Er blijkt dus wel een foto van de locatie, waar dit plaats vindt in het boek te staan, maar deze naam wordt dus niet in het stukje vermeld. Dus dat is een klein foutje mijnerzijds. De auteur had dit dus wel in de tekst mogen noemen.

Elke
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 Jul 2017, 09:37

Re: Dirk W. de Jong - Rock and Soul Deep South

Berichtdoor Elke » 28 Jul 2017, 09:45

Weer lees ik een mooie recensie over hét boek Rock and Soul Deep South van Dirk W. de Jong, er staan echter meerdere feitelijke onjuistheden in deze recensie van Renate Methöfer.

1) Elvis lookalike: Op pagina 38 gaat het verhaal over mensen die uitgedost als Elvis rond lopen in Memphis.
Alle afgebeelde foto's komen in de tekst voor.

2) De Grand Ole Opry, is een radioshow. De locatie waar vandaan deze werd uitgezonden: Zie foto op pagina 23. Het Rymann Auditorium, lees het verhaal op pagina 17.

3) Het gaat niet over Mardi Gras (carnaval). Er staan foto's in over Mardi Gras Indians. Ze worden omschreven op pagina 125.

Ik had geen problemen met het boek. Het boek is duidelijk ingedeeld in foto en tekstblokken. Zeer compleet met veel informatie en zeer prettig leesbaar.

Van de opbouw en fotokeuze mag iedereen vinden wat hij/zij wil, echter zoveel feitelijke onjuistheden zijn bij een recensie niet aanvaardbaar.
Jammer dat er zo onzorgvuldig wordt gepubliceerd door leestafel.

Elke

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Dirk W. de Jong - Rock and Soul Deep South

Berichtdoor Dettie » 28 Jul 2017, 11:12

Hallo Elke, welkom op het forum. Altijd leuk een reactie te lezen.

Renate schrijft: Soms zie je foto's, waarbij je best meer zou willen weten, van wat er op te zien is en soms lees je een verhaal, waar geen foto bij te vinden is.
Zo is er een verhaal over de Grand Ole Opry, maar kan ik daar geen foto van vinden. Er staan wel foto's van andere zaken in, maar die komen dan weer niet ter sprake in het boek.


Ze zegt eigenlijk precies hetzelfde als jij. Ze kan van de show geen foto vinden maar wel van andere zaken. Voor zover ik kan zien verwijst Renate ook naar De Grand Ole Opry als zijnde een show. In de linktekst op Wikipedia lees ik bijv. o.a. "The Show that Made Country Music Famous".

Ook bij de foto's van Mardi Gras in New Orleans is helaas geen verhaal te vinden. schrijft Renate.
De link van Renate hier op het forum naar Mardi Gras verwijst naar een feest, meer niet. Ik heb de link naar het carnaval geplaatst omdat de site de link naar het feest niet pakte. Kennelijk is die link niet goed, dat is dus mijn fout, want ik heb hem geplaatst, en moet het deze zijn. https://en.wikipedia.org/wiki/Mardi_Gras_Indians

Dettie


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten