John Boekhout - Verantwoord Bijbelgebruik

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

John Boekhout - Verantwoord Bijbelgebruik

Berichtdoor Dettie » 19 Mei 2017, 12:04

Met Bijbelstudie kun je niet zomaar plompverloren beginnen. En al helemaal niet als je niet vertrouwd bent met de Bijbel. Natuurlijk staan er tal van mooie verhalen in de Bijbel die wereldwijd bekendheid hebben gekregen en die voor iedereen leesbaar zijn. Denk eens aan het verhaal van de Verloren Zoon of de gelijkenis van de Barmhartige Samaritaan. Maar voor Bijbelstudie is een vaste methode nodig en die verschaft John Boekhout.

lees verder http://www.leestafel.info/john-boekhout

Henk Hofman

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: # John Boekhout - Verantwoord Bijbelgebruik

Berichtdoor Annemarie » 19 Mei 2017, 16:20

Ik ben niet gelovig maar toch ben ik blij met dit boek. Vooral vanwege de vraag "‘wat heeft de tekst mij te zeggen’. De bijbel is naar mijn mening bedoeld om inzichten te verschaffen waarmee je een goed mens voor jezelf en jouw omgeving kunt zijn. Regelmatig merk ik dat mensen klakkeloos een tekst uit de Bijbel, en bijvoorbeeld ook uit de Koran, in een (negatieve) mening vertalen, waardoor de ware betekenis van het verhaal verloren gaat. Mensen moeten weer aan het denken gezet worden over de ware betekenis van deze boeken en daarom spreekt dit boek me zeker aan.


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten