Elisabeth Leynse - Cécile en Elsa, strijdbare freules

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Elisabeth Leynse - Cécile en Elsa, strijdbare freules

Berichtdoor Marjo » 08 Mar 2017, 20:40

Op het moment dat Diepenbrock een rol ging spelen, begon ik me af te vragen in hoeverre het pad van Leynse dat van Erik Menkveld had gekruist. In het nawoord vermeldt zij hem. Zij waren inderdaad ongeveer op dezelfde tijd bezig met hun onderzoek, en hadden afgesproken elkaar niet over hun werk te spreken, om beide boeken niet te beïnvloeden. Als ze af waren konden ze elkaars boek lezen..
Helaas voor Menkveld gaat hem dat niet meer lukken.

Lees meer: http://www.leestafel.info/non-fictie

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Elisabeth Leynse - Cécile en Elsa, strijdbare freules

Berichtdoor Dettie » 09 Mar 2017, 00:34

Ha leuk Marjo een recensie van dit boek, ik heb het in huis (gekregen) maar nog steeds niet aan toe gekomen.
Wel bijzonder want ik dacht dat het verhaal van Erik Menkveld toch ook deels verzonnen was, ik bedoel hiermee de relatie van Elsa met de jonge componist.
Het is dus qua schrijfstijl ook prettig om te lezen, prettig om te weten. Na het prachtige boek van Menkveld had dit boek het zomaar eens tegen kunnen vallen.

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Elisabeth Leynse - Cécile en Elsa, strijdbare freules

Berichtdoor Marjo » 09 Mar 2017, 09:23

Menkveld heeft geromantiseerd, maar de feiten kloppen. Hij heeft wel degelijk aangegeven dat hij onderzoek heeft gedaan, hij heeft ook heel lang over het schrijven gedaan. Maar misschien heb ik dat meegekregen via de Debutantenprijs, en jij dus niet.

En ja, dit boek leest vlot, en je hoeft het niet in een ruk te doen, zeker niet als je het in bezit hebt!


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten