Dit, in het Engels geschreven boekje, 72 pagina's, over Nederland en de Islam bevat drie artikelen die tussen 2005 en 2014 eerder verschenen op Politique étrangère van het Institut Français de Relations International (IFRI).
Het eerste artikel draagt de titel Nederland tussen Islam en populisme en heeft als startpunt de moord op Theo van Gogh op 3 november 2004.
lees verder http://www.leestafel.info/j-h-brinks
Ria
Jan Herman Brinks - The Netherlands and Islam
Re: Jan Herman Brinks - The Netherlands and Islam
>>>Brinks besluit dit artikel met de conclusie dat Wilders big puppeteer is van het huidige kabinet. Door Wilders agreement to disagree regeert hij, aldus Brinks, zonder politieke verantwoordelijkheid te hoeven dragen. Zijn succes dankt Wilders aan de spanningen die hij zelf voedt tussen de autochtone Nederlanders en immigranten en het steeds uitvergroten van de vertrouwenscrisis in de politiek
Goh wat ben ik het hier mee eens!!
Klinkt als een erg boeiend boek, ik hoop met je mee dat er snel een Nederlandse vertaling komt, wat me eigenlijk niet meer dan logisch lijkt, aangezien het over "ons" gaat.
Goh wat ben ik het hier mee eens!!
Klinkt als een erg boeiend boek, ik hoop met je mee dat er snel een Nederlandse vertaling komt, wat me eigenlijk niet meer dan logisch lijkt, aangezien het over "ons" gaat.
Ja ik zat ook al driftig te knikken bij deze zinnen.
Heb nog gezocht of het echt niet in het Nederlands verschenen is en vind het eigenlijk vreemd dat het niet het geval is.
Hoewel ik ook snap dat het in het Engels is, vind ik het ook wel heel belangrijk dat het in het Nederlands komt, zeker met het oog op de aanstaande verkiezingen. Ik hou mijn hart vast...
Dettie
Heb nog gezocht of het echt niet in het Nederlands verschenen is en vind het eigenlijk vreemd dat het niet het geval is.
Hoewel ik ook snap dat het in het Engels is, vind ik het ook wel heel belangrijk dat het in het Nederlands komt, zeker met het oog op de aanstaande verkiezingen. Ik hou mijn hart vast...
Dettie
Komt vast nog wel. Sprak zij hoopvol.
Ik heb aan de uitgever gevraagd of het vertaald wordt. U hoort van mij 
Dettie

Dettie