Jang Jin-Sung - Over de grens

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Jang Jin-Sung - Over de grens

Berichtdoor Dettie » 22 Apr 2016, 12:42

Jang Jin-Sung werd op achtentwintigjarige leeftijd uitverkoren tot ‘hofdichter’ van Kim Chongil. Aan zijn relatief comfortabele leven als lid van de inner circle van de Noord-Koreaanse leider komt abrupt een einde als hij een geheim buitenlands boek uitleent aan een vriend die het vervolgens laat liggen in de metro. Omdat ze vrezen voor hun leven proberen ze enkele dagen later via China naar Zuid-Korea te vluchten, een uiterst gevaarlijke onderneming, met achterlating van hun familie, vrienden en alles wat ze ooit gekend hebben.

Lees verder http://www.leestafel.info/jang-jin-sung

Jeanette

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Jang Jin-Sung - Over de grens

Berichtdoor Annemarie » 23 Apr 2016, 12:48

Erg boeiend, Jeanette. Verhalen over Noord-Korea vervullen me altijd met verbijstering. Het is haast of ze op een andere planeet plaatsvinden. Ik vind het afschuwelijk dat de burgers zo in hun vrijheid beperkt worden. Ze moeten altijd toneel spelen omdat het tonen van ware gevoelens letterlijk dodelijk kan zijn. Iedereen kan je daar immers verraden, zelfs je buren of je eigen kinderen!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Jang Jin-Sung - Over de grens

Berichtdoor Dettie » 23 Apr 2016, 13:15

Dat was het China van Mao ook zo. Weet niet of het nu nog zo is. Het is wel minder maar helemaal weg? Ik weet het niet.
Het lijkt me heel vreemd als je iets in onze ogen zo onschuldigs doet en daarvoor gestraft kan worden. Het is net wat Jeanette schrijft, onvoorstelbaar.

Dettie

Willeke
Berichten: 1002
Lid geworden op: 24 Apr 2014, 12:12

Re: Jang Jin-Sung - Over de grens

Berichtdoor Willeke » 28 Apr 2016, 16:25

Ongeloofelijk dat dat allemaal echt gebeurd is. Het is inderdaad een totaal andere wereld. Klinkt als een heel boeiend boek.


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten