Sylvester Hoogmoed - We zien wel - Het wonderlijke leven van Ramses Shaffy

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Renate

Berichtdoor Renate » 24 Jan 2016, 21:05

Deze biografie van Ramses Shaffy geeft een aardig beeld van het leven van deze acteur / zanger. Het is bepaald geen heiligverklaring geworden, maar het schetst een realistisch beeld van deze man. Er is ook genoeg aandacht voor zijn negatieve kanten, zoals z'n drankmisbruik en z'n misschien toch wel wat egocentrische karakter, zonder dat de auteur de lezer laat vergeten dat Ramses ook z'n charmes had, waardoor mensen hem veel leken te vergeven. Het boek heeft een inleiding van Liesbeth List, waarin ze in feite al aangeeft dat het beeld dat dit boek schetst aardig overeenkomt met hoe zij Ramses heeft leren kennen.

Willeke

Re: Sylvester Hoogmoed - We zien wel - Het wonderlijke leven van Ramses Shaffy

Berichtdoor Willeke » 27 Jan 2016, 07:42

Wat een heftig leven heeft die man geleid. Al vanaf zijn jeugd af. Mooi dat er een biografie over hem verschenen is. is het goed geschreven vind je?

Zag je trouwens ook de serie die over zijn leven gemaakt is. Vond ik ook erg goed.
Daar zag je ook wel die twee kanten vond ik.
Het blijft een indrukwekkende persoonlijkheid, die prachtige muziek maakte!

Renate

Berichtdoor Renate » 27 Jan 2016, 09:19

Ja, de man heeft een heftig leven geleid. Ik vond het wel mooi geschreven. De serie over zijn leven, althans z'n jongere jaren, heb ik ook gezien en die vond ik ook prachtig. Het vreemde is dat iedereen lijkt te vergeten dat hij ook een goed acteur was en daar wordt in het boek ook veel aandacht aan besteed.

Willeke

Berichtdoor Willeke » 30 Jan 2016, 19:20

Wat goed. Dat is inderdaad ook niet meteen mijn eerste associatie met hem.

ik vind het zo leuk dat zijn muziek, waarschijnlijk ook door alle aandacht, de vergetelheid lijkt te ontstijgen. Ik draai hem zelf ook nog regelmatig.

Terug naar “Non-fictie”