Trudy Dehue - De depressie-epidemie

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Trudy Dehue - De depressie-epidemie

Berichtdoor Dettie » 28 Okt 2015, 14:28

Lang geleden zag ik een interview van Ischa Meijer op de televisie waarbij hij een wetenschapper het vuur na aan de schenen legde over het onderzoek dat hij verrichtte. Shell was degene die zijn wetenschappelijk onderzoek financierde. De onderzoeker kreeg nauwelijks de gelegenheid om de conclusie van Ischa te weerleggen dat dit onderzoek dan natuurlijk nooit geheel onafhankelijk zou kunnen zijn. De uitkomst zou, volgens Ischa, altijd gekleurd zijn door een bijna te voorspellen uitkomst naar de wens van Shell. [...]
In dit boek doet Trudy Dehue, naar mijn mening, hetzelfde. Ze doet dit ook nog eens in zeer heldere taal die voor iedereen goed leesbaar is en je aanzet tot nadenken.

Lees verder http://www.leestafel.info/trudy-dehue

Ria

Willeke
Berichten: 1002
Lid geworden op: 24 Apr 2014, 12:12

Re: Trudy Dehue - De depressie-epidemie

Berichtdoor Willeke » 28 Okt 2015, 19:27

Wat heb je er een boeiend verslag van gemaakt Ria. Boeiende materie in ieder geval.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Trudy Dehue - De depressie-epidemie

Berichtdoor Renate » 28 Okt 2015, 21:21

Is het boek opnieuw uitgegeven? Ik kan me namelijk herinneren dat ik het al gelezen heb en volgens m'n boekenlijstje was dat aan het eind van 2009. Ik meen dat ze in dat jaar ook te gast was in Zomergasten. Dat is de enige aflevering van dat programma dat ik in herhaling helemaal heb gezien.

Ik vond het een interessant verhaal, omdat de auteur ook niet roept dat medicijnen niet deugen, maar vooral wijst op het feit dat met name bepaalde psychofarmica wel eens te veel worden voorgeschreven.


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten