Blanche Vaughan - Ei, de beste recepten

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Blanche Vaughan - Ei, de beste recepten

Berichtdoor Annemarie » 17 Jul 2015, 19:18

In tal van gerechten is het alledaagse ei onmisbaar. De gerechten in dit kookboek doen je smaakpapillen hunkeren naar meer.

Lees mijn recensie hier: http://www.leestafel.info/blanche-vaughan

Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Blanche Vaughan - Ei, de beste recepten

Berichtdoor Dettie » 19 Jul 2015, 08:33

Wat een leuk boek Annemarie. Bijzonder hè wat je allemaal met een ei kunt doen. De cover vind ik erg mooi zo, geen tierelantijnen gewoon ene ei, want daar gaat het om.
Ik moet er 's ochtends trouwens niet aan denken om ene ei met anjovispasta te eten, krijg met pijn en moeite een beschuit naar binnen, maar de combinatie klinkt wel erg lekker.

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Blanche Vaughan - Ei, de beste recepten

Berichtdoor Annemarie » 19 Jul 2015, 15:10

Als ik 's-ochtends niet goed ontbijt ben ik de hele dag aan het snacken. Maar anjovispasta zal ik misschien ook eerder als lunch eten. Dit is echt een heel leuk boek vol smakelijke recepten. En vooral ook: niet moeilijk en niet duur. Echt een boek waar je wat mee kunt.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Blanche Vaughan - Ei, de beste recepten

Berichtdoor Renate » 23 Jul 2015, 10:14

Ik zou niet weten hoe ansjovispasta smaakt, maar eerlijk gezegd kan ik zo'n beetje alles wat ik lekker vind, als ontbijt eten. Vroeger wel ontbeten met een restje Chinees. En als we het in de vissfeer moeten houden, dan denk ik aan omelet en gerookte zalm (wel eens in de vakantie als ontbijt gegeten).

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Blanche Vaughan - Ei, de beste recepten

Berichtdoor Annemarie » 23 Jul 2015, 10:19

Dat restje Chinees eten sla ik even over maar omelet met gerookte zalm lijkt me ook wel wat.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Blanche Vaughan - Ei, de beste recepten

Berichtdoor Dettie » 23 Jul 2015, 10:21

Anjovispasta is heel zout, dat komt omdat anjovis sterk gepekeld wordt.
Persoonlijk vind ik het té zout maar een vriendin van mij is gek op anjovis, lust het overal op.
Maar zo'n zoute pasta met ei zal best lekker zijn, het ei heft het zoute wat op.

Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Blanche Vaughan - Ei, de beste recepten

Berichtdoor Renate » 23 Jul 2015, 10:28

Vroeger kon ik Gargantueske hoeveelheden eten verwerken en toch m'n gewicht op 65 kilo (bij een lengte van 1,82 m) houden. Nu ben ik zwaarder en eet ik minder. Echt op m'n lijn letten hoef ik nog steeds niet.


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten