Emile Schra - Herman van Veen

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Emile Schra - Herman van Veen

Berichtdoor Dettie » 27 Apr 2015, 15:29

Herman van Veen werd dit jaar zeventig en zit ook in 2015 veertig jaar in het vak. Aanleiding om een boek over hem te publiceren.

Zie http://www.leestafel.info/emile-schra

Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Emile Schra - Herman van Veen

Berichtdoor Renate » 27 Apr 2015, 19:28

Interessant boek(?)
Wat ik me afvraag, is er ook aandacht voor de Duitse artiesten waar Herman van Veen mee gewerkt heeft?
Heinz Rudolf Kunze, die Duitse teksten voor Herman van Veen heeft geschreven en die ook samen met Heiner Lürig heeft meegewerkt aan de plaatt Blauwe plekken
Haindling (Hans Jürgen Buchner), die verantwoordelijk is voor de muziek van Hilversum 3 en Anne.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Emile Schra - Herman van Veen

Berichtdoor Dettie » 27 Apr 2015, 20:04

nee daar is geen aandacht voor. Het is vooral aandacht voor Herman van Veen zelf. het succes in Duitsland wordt wel genoemd maar niet de artiesten.

dettie

Willeke
Berichten: 1002
Lid geworden op: 24 Apr 2014, 12:12

Re: Emile Schra - Herman van Veen

Berichtdoor Willeke » 28 Apr 2015, 19:06

Jammer dat, als er dan tóch een biografie is, het niet wat breder en kritischer in geschreven.
Ik ben een enorme van Veen fan trouwens, maar juist dan wil je toch ook het hele plaatje lezen, ook als er randjes of schaduwkanten zijn.

Ik heb hem meerdere keren live mogen zien, waarvan een keer in Carré en dat was we leen van de hoogtepunten van wat ik in theater gezien heb.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Emile Schra - Herman van Veen

Berichtdoor Renate » 28 Apr 2015, 19:44

Dat vind ik eigenlijk ook. Een biografie hoeft geen afrekening te zijn, maar een hagiografie gaat me ook wat te ver.


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten