Mart Smeets - Commentator

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Mart Smeets - Commentator

Berichtdoor Dettie » 03 Dec 2014, 14:15

Mart Smeets wilde een boek over Amerika schrijven, de afspraken met de uitgever waren al gemaakt, totdat er van verschillende kanten de roep klinkt om een boek over de afgelopen sportzomer en zijn visie daarop. Hij laat zich verleiden, schuift zijn andere boekenplannen op de lange baan en begint een dagboek over de afgelopen volle sportzomer.

Lees verder http://www.leestafel.info/mart-smeets

Willeke

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Mart Smeets - Commentator

Berichtdoor Dettie » 03 Dec 2014, 14:33

Smeets schrijft:
Vanmorgen was ik vroeg wakker. Ik dronk koffie, nam afscheid van velen, met kussen en een trage glimlach en met klappen op schouders. En met iets dat het midden hield tussen een treurmars en een gifwolk.
Een uur later reden we de snelweg op en ik voelde een snijdende triestheid omhoog kruipen.


Was er dan toch een echt afscheid? Of was dat 'afscheid nemen van velen' het 'gewone' dagzeggen zoals het na elke Tour ging?

Dettie

Willeke
Berichten: 1002
Lid geworden op: 24 Apr 2014, 12:12

Re: Mart Smeets - Commentator

Berichtdoor Willeke » 03 Dec 2014, 15:27

Nee het stukje wat jij citeert gaat over het gewone groeten van buitenlandse collega's net voor vertrek, zo net voor je in de auto stapt, dat was geen echt afscheid. Inderdaad zoals dat elke tour gaat, alleen dan deze keer wel met het gevoel dat het de laatste keer was.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Mart Smeets - Commentator

Berichtdoor Dettie » 03 Dec 2014, 16:01

Triest hoor, na 42 jaar geen afscheid. dat verdient hij niet. Ook al vinden sommige mensen hem geen prettig mens, hij was een goed en enthousiast verslaggever.

Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Mart Smeets - Commentator

Berichtdoor Renate » 03 Dec 2014, 17:07

Dettie schreef:Triest hoor, na 42 jaar geen afscheid. dat verdient hij niet. Ook al vinden sommige mensen hem geen prettig mens, hij was een goed en enthousiast verslaggever.

Dettie

Ik heb nooit goed begrepen wat mensen tegen Mart Smeets hadden. Hij was altijd enthousiast over de dingen waar hij van hield en wist dat goed over te brengen, niet alleen als het om sport ging, maar ook bij z'n radioprogramma over muziek. Goed, ik was het niet altijd met hem eens in muzikaal opzicht, maar dat maakte hem in mijn ogen niet minder sympathiek.

Willeke
Berichten: 1002
Lid geworden op: 24 Apr 2014, 12:12

Re: Mart Smeets - Commentator

Berichtdoor Willeke » 03 Dec 2014, 18:21

Buiten sportprogramma's, aan praattafels vond ik zijn ego vaak wat te groot, of was hij gewoon onhandig, maar als sportpresentator en vooral bij het wielrennen zijn zijn kennis en enthousiasme erg prettig om naar te luisteren.

Los daarvan verdiend iedereen een waardig afscheid en een mooie afronding van zijn loopbaan.

Inmiddels is de discussie over het al of niet verder gaan van De Avondetappe alweer in volle gang.
De Wereld Draait Door is de actie begonnen "Geen tourstart zonder Mart".
Dus wie weet wordt vervolgd.


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten