Julian Baggini - Deugden van de tafel

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Julian Baggini - Deugden van de tafel

Berichtdoor Dettie » 21 Nov 2014, 16:26

Wat een heerlijk boek is dit! Ik bedoel hierbij niet dat het over eten gaat, maar dat het zo heerlijk leest. Baggini geeft ons een boek vol om over eten na te denken, zoals we dat wel kennen van het televisieprogramma De Keuringsdienst van Waarde. Welke (filosofische) waarden hechten wij aan eten? Hoe belangrijk is het om te weten waar ons eten vandaan komt, of het authentiek is en hoeveel en hoe lekker moet of mag eten zijn?

lees verder http://www.leestafel.info/julian-baggini

Ria

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Julian Baggini - Deugden van de tafel

Berichtdoor Marjo » 21 Nov 2014, 16:35

En dat ga je mooi toepassen in de kerstdagen?

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Julian Baggini - Deugden van de tafel

Berichtdoor Renate » 21 Nov 2014, 20:33

Eten moet lekker zijn. Dat is het belangrijkste van eten wat mij betreft. Liever minder en lekker, dan veel en minder lekker.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Julian Baggini - Deugden van de tafel

Berichtdoor Dettie » 23 Nov 2014, 00:01

Renate schreef:Eten moet lekker zijn. Dat is het belangrijkste van eten wat mij betreft. Liever minder en lekker, dan veel en minder lekker.


Ik denk dat het boek daar niet echt om gaat.

Ria schrijft

Beter is dan om koffie te kopen van een goed beheerde plantage in Kenia, dan melk van een Britse kudde koeien die onder industriële omstandigheden moet leven.


en

Het blijkt dat boeren die de vier principes, van verantwoord, ecologisch, rechtvaardig en voorzorg, waarop de teelt van biologisch voedsel is gebaseerd, niet navolgen, maar zich wel aan de regels houden, hun producten kunnen laten certificeren als biologisch en daarmee een hogere prijs kunnen vragen.

het gaat meer om hoe er met eten omgegaan wordt en hoe we beïnvloed worden begrijp ik uit Ria's recensie.

Dettie


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten