Paul Theroux - De oude Patagonië-Expres

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Paul Theroux - De oude Patagonië-Expres

Berichtdoor Dettie » 14 Jun 2014, 09:00

Wie van reizen én van lezen houdt, kent onvermijdelijk de boeken van Paul Theroux, misschien wel de meester van het reisboekengenre en die reputatie maakt hij ook in dit boek, uit 1979, meer dan waar.

Lees verder http://www.leestafel.info/paul-theroux

Willeke

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Paul Theroux - De oude Patagonië-Expres

Berichtdoor Dettie » 14 Jun 2014, 09:19

Maar net als je samen met de schrijver verzucht dat je je woonplaats nooit meer gaat verlaten, beschrijft hij de
prachtigste vergezichten en wil je zo weer je koffer pakken;


En zo weet jij ook het boek weer te geven! Je zou zo het boek weer gaan lezen (ik heb het lang geleden gelezen).
Geweldig boek hè. Theroux heeft iets waardoor je reiskriebels krijgt terwijl ik normaal gesproken helemaal niet zo'n
drive heb. Ik vind het overal interessant, of het nu bij ons om de hoek is of 500 km verderop.
Maar Theroux kan het prachtig, aanlokkelijk vertellen.

Dettie

Willeke
Berichten: 1002
Lid geworden op: 24 Apr 2014, 12:12

Re: Paul Theroux - De oude Patagonië-Expres

Berichtdoor Willeke » 14 Jun 2014, 12:44

Ik heb veel van hem gelezen, maar dit boek was op de een of andere manier aan me voorbij gegaan, terwijl het denk ik toch wel een van zijn beste is.
Het mooie is dat hij óók de situatie 500 meter van huis wonderschoon beschrijft, die stukken in de metro van Boston zijn net zo mooi als die van de bergen in Peru.

Ik heb echt genoten van dit boek. Zelf reis ik ook het liefst per trein naar een ver land, precies om de reden die hij beschrijft; dat je dan de veranderingen langzaam ziet gebeuren en niet uit het niets in een andere wereld staat. Dit is een ideaal boek om in het hoofd langzaam door al die andere werelden te reizen.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Paul Theroux - De oude Patagonië-Expres

Berichtdoor Renate » 27 Aug 2015, 20:25

Maar als je leest in de trein, krijg je niets van de buitenwereld mee.

Willeke
Berichten: 1002
Lid geworden op: 24 Apr 2014, 12:12

Re: Paul Theroux - De oude Patagonië-Expres

Berichtdoor Willeke » 28 Aug 2015, 11:40

Nee dat is waar Renate, al keek ik dan altijd zo nu en dan wel even naar buiten.


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten