Marsha Pinedo & Petra Vollinga - Aan alle gescheiden ouders

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Marsha Pinedo & Petra Vollinga - Aan alle gescheiden ouders

Berichtdoor Dettie » 07 Mar 2014, 17:21

Leer de echtscheiding te bekijken door de ogen van je kind

Zie http://www.leestafel.info/marsha-pinedo ... a-vollinga

Dettie

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Re: Marsha Pinedo & Petra Vollinga - Aan alle gescheiden ouders

Berichtdoor WilV » 07 Mar 2014, 20:00

Moet op het bureau van iedere echtscheidingsadvocaat zo te lezen

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Marsha Pinedo & Petra Vollinga - Aan alle gescheiden ouders

Berichtdoor Annemarie » 07 Mar 2014, 20:38

Dit lijkt me echt een nuttig boek. Om mij heen zie ik dat veel ouders er een potje van maken tijdens en na een echtscheiding. Ik ken ook mensen die het heel goed doen hoor maar die zijn wel in de minderheid.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Marsha Pinedo & Petra Vollinga - Aan alle gescheiden ouders

Berichtdoor Dettie » 08 Mar 2014, 10:09

Ja ik hoorde ouders ook al wel brommen hoor, van we doen ons best.
Maar ik heb scheidingen meegemaakt waarbij mensen elkaar echt stijf scholden en de kinderen er maar
tussendoor moesten proberen te fietsen. Er waren ook scheidingen waarbij het juist heel goed ging en de ouders
heel goed contact met elkaar hielden en vlakbij elkaar bleven wonen zodat de kinderen alle twee hun ouders binnen handbereik hadden.
Maar toch is het altijd moeilijk oordelen, sommige partners zijn voor geen rede vatbaar. Toch andermans boek is moeilijk lezen. je weet nooit wat zich werkelijk binnenshuis afspeelt.

Dit boek heeft als uitgangspunt de kinderen en niet de ouders en dat is wel verhelderend en maakt dat dingen vanuit
een heel ander gezichtspunt besproken worden.
Ik vond het zelf ook heel interessant om te lezen.

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Marsha Pinedo & Petra Vollinga - Aan alle gescheiden ouders

Berichtdoor Annemarie » 08 Mar 2014, 12:46

Dettie schreef:Dit boek heeft als uitgangspunt de kinderen en niet de ouders en dat is wel verhelderend en maakt dat dingen vanuit
een heel ander gezichtspunt besproken worden.
Dettie


Dat is ook een heel mooi uitgangspunt.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Marsha Pinedo & Petra Vollinga - Aan alle gescheiden ouders

Berichtdoor Dettie » 04 Nov 2014, 17:16

Villa Pinedo wint Paul van Vliet Award 2014

Vanmorgen (4 november 2014) is in de Efteling de Paul van Vliet Award uitgereikt aan Stichting Villa Pinedo, dé plek voor kinderen met gescheiden ouders. Op dit online platform zijn kinderen de adviseurs van ouders. Door hun ervaringen te delen maken ze volwassenen bewust van wat er in hun hoofd en hart omgaat. De jury prees de organisatie voor haar positieve en actieve aanpak.

De Paul van Vliet Award - een initiatief van UNICEF Nederland en de Efteling – is bestemd voor Nederlandse organisaties met een bijzonder initiatief ter verbetering van de positie van kinderen.

De jury was ontroerd
Na een indrukwekkende en ontroerende speech, waar publiek en jury stil van werden, koos de jury unaniem voor Villa Pinedo. De andere genomineerden waren: Foundation of the Angels, Kinderzwerfboek, Stichting De Vrolijkheid en Stichting Emma at Work.
Uit handen van Paul van Vliet ontving Marsha Pinedo, directeur van Villa Pinedo, een kunstwerk en een geldprijs van 10.000 euro voor het initiatief. ‘’We zijn ontzettend trots op deze award. Wekelijks trainen jongeren van Villa Pinedo kinderrechters, scheidingsadvocaten, mediators, docenten en jeugdhulpverleners. Met het prijzengeld gaan we nieuwe jongeren opleiden’’, Aldus Marsha Pinedo.


Paul van Vliet onderbouwt het juryrapport als volgt "Het probleem van veel kinderen met gescheiden ouders is heel actueel en schrijnend. En de oplossing is zo mooi. Het belang van het kind staat centraal en de kinderen - zelf ervaringsdeskundigen - gebruiken hun ervaring op een positieve manier. Ze laten ouders door hun ogen kijken. Alle genomineerde initiatieven zijn prachtig en soms vroegen we ons af waarom we er zelf niet opgekomen zijn. Villa Pinedo sprong er voor ons uit", aldus Paul van Vliet tijdens de uitreiking.

De Paul van Vliet Award
De Paul van Vliet Award is in het leven geroepen naar aanleiding van het 20-jarig jubileum van Paul van Vliet als ambassadeur van UNICEF Nederland. De prijs geeft invulling aan de oproep van de VN-kinderrechtenorganisatie om samen te bouwen aan een betere wereld voor kinderen. De Efteling is mede-initiatiefnemer van de Paul van Vliet Award omdat ze vindt dat alle kinderen het verdienen om net zo gelukkig te zijn als de Nederlandse kinderen die zorgeloos het park in Kaatsheuvel bezoeken.


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten