Ja, dat kan ook nog natuurlijk, want het maakt wel nieuwsgierig naar het verhaal.
Dettie
Eefje Jonker - Het dagboek van Eefje Jonker
Re: Eefje Jonker - Het dagboek van Eefje Jonker
En wij hebben het er het bijna dit hele topic over.
Na nog weer een paar dagen broeden, denk ik nu dat het verzonnen is. Te glad zoals jullie al opmerken. Teveel een lopend verhaal en weinig beslommeringen die je in een normaal dagboek tegenkomt. Het einde te gemakkelijk wat betreft die echtgenoten. Geen kopieën van alle dagboeken. (Ook geen opmerking in het interview in de trant van "Ik kan die kopieën laten zien"). Voor bijna elk argument tégen kun je wel een argument vóór bedenken, maar dat bewijst alleen dat Anker hier goed over heeft nagedacht. Hij is verder een goed auteur en in staat om de ontwikkeling die Eefje doormaakt op weg naar volwassenheid geloofwaardig neer te zetten.
Ben benieuwd of het ooit nog aan het licht komt....
Ben benieuwd of het ooit nog aan het licht komt....
Ha wat grappig, je had mij weer aan het twijfelen gebracht ( ik was er na afloop van overtuigd dat het verzonnen was), maar nu twijfel je dus weer de andere kant op.
Ik denk echt dat dát een van de kwaliteiten van het boek is.
Wat mij weer steunt in mijn overtuiging dat het verzonnen is, want Anker is een knap auteur, die ons ( denk ik) bewust laat balanceren in onze twijfel tussen echt en fictie.
Ik denk echt dat dát een van de kwaliteiten van het boek is.
Wat mij weer steunt in mijn overtuiging dat het verzonnen is, want Anker is een knap auteur, die ons ( denk ik) bewust laat balanceren in onze twijfel tussen echt en fictie.
Ja zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan, haha!
Het wachten is op de volgende lezer!
Het wachten is op de volgende lezer!