De kern van het betoog in dit als pamflet te beschouwen boek ‘De eeuwige terugkeer van het fascisme’ is dat als een maatschappij, zijn geestelijke kernwaarden als de waarheid, het goede, de schoonheid etc. verliest en vrijwel uitsluitend alleen nog oog heeft voor het economische perspectief deze vanzelf de weg voorbereidt naar één of andere vorm van fascisme.
Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/rob-riemen
Cavendish
Rob Riemen - De eeuwige terugkeer van het fascisme
Rob Riemen - De eeuwige terugkeer van het fascisme
Laatst gewijzigd door Dettie op 05 Feb 2011, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Lijkt me een boeiend boek.
Met die laatste zin ben ik het denk ik wel eens, al wat het alleen maar omdat. zoals je vaak ziet tegenwoordig, de discussie dan alleen maar dáár over gaat, en de hele kern van het inhoudelijke betoog er bij inschiet.
Groetjes Willeke
Een sterk pleidooi dus om ons te bezinnen op wat werkelijk van waarde is in ons leven, en dit pamflet is daartoe een belangrijke aanzet om deze discussie te voeren. Belangrijk om te lezen dus, al zou ik het woord fascisme wijzigen in populisme.
Met die laatste zin ben ik het denk ik wel eens, al wat het alleen maar omdat. zoals je vaak ziet tegenwoordig, de discussie dan alleen maar dáár over gaat, en de hele kern van het inhoudelijke betoog er bij inschiet.
Groetjes Willeke