Er zullen vast lezers zijn die het niet zo interesseert waar de boeken die zij lezen hun oorsprong vonden, maar als je, zoals ik, behalve met een grote liefde voor literatuur óók met een behoorlijk portie nieuwsgierigheid behept bent, dan ga je met dit boek watertandend heel wat fijne uren kijken en lezen tegemoet. Het geeft namelijk een inkijkje in de schrijverskamers van 45 Nederlandse en Belgische auteurs.
Lees verder http://www.leestafel.info/huib-afman
Willeke
Huib Afman - Where the magic happens Schrijverskamers / Writer's rooms
Re: Huib Afman - Where the magic happens Schrijverskamers / Writer's rooms
Klinkt boeiend. Ik zou ook zo iets wel willen zien van componisten.
O ja, daar ben ik ook nieuwsgierig genoeg voor. Wat een leuk idee om er een boek over te maken!
Ha, ja ik ook Annemarie, ik heb zitten smullen. Zo leuk ook om al die verschillen te zien. Werd meteen ook benieuwd naar mijn favoriete buitenlandse auteurs. En Componisten ( of songwriters) is inderdaad ook een leuk idee.
Ja het lijkt me ook een prachtig boek, ben verrast door de nette, ordelijke kamer van Brusselmans, dat had ik niet verwacht. Eerder een donkere kamer met veel posters. Zo zie je maar hoe verrassend iets kan zijn! En dat verhaal van in het donker moeten schrijven, geweldig! kan het me zo voorstellen dat alles stil moet zijn en vooral geen afleiding moet zijn. Maar ja anderen móeten juist weer reuring om zich heen hebben.
Leuk, leuk, leuk om te lezen allemaal. Mooie recensie weer Willeke.
Dettie
Leuk, leuk, leuk om te lezen allemaal. Mooie recensie weer Willeke.
Dettie
Ik zal nog eens even speuren naar foto's.
Bij Bol zie je foto's, ( wist niet of ik die link hier mocht plaatsen), maar Brusselmans is daar helaas niet bij.
Wat heerlijk om even een blik in het boek te kunnen werpen. Legitiem gluren. 

Wat leuk, Midas Dekkers heeft dezelfde schrijfmachine die ik ook heb gehad, als opvolger van de schrijfmachine die ik, toen m'n eerste vriendje het uitmaakte, van m'n bureau af heb geduwd. Les geleerd, schrijfmachines kunnen niet vliegen.