Simone van der Vlugt: De reunie

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Simone van der Vlugt: De reunie

Berichtdoor Marjo » 26 Mar 2005, 16:46

Vergelijkbaar met Saskia Noort. Een "rustige" thriller zonder diepgang, maar wel goed voor een paar uurtjes ontspanning.

Lees het verslag....

http://www.thrillers-leestafel.info/sim ... der-vlugt/

Marjo
Laatst gewijzigd door Marjo op 26 Mar 2005, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.

bianca
Berichten: 191
Lid geworden op: 30 Dec 2004, 09:57
Locatie: Capelle a/d IJssel
Contact:

Berichtdoor bianca » 26 Mar 2005, 18:52

Ik vind Simone veel beter dan Saskia. Ik vond De Reunie een van de beste boeken van verleden jaar.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 26 Mar 2005, 20:50

Werkelijk? Ik heb niet zoveel thrillers gelezen de afgelopen maanden, maar deze is mij niet meer waard dan een 7, nou vooruiit, 7 en half..

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 29 Mar 2005, 08:19

Ik herinnerde me afgelopen weekend het boek dat mij lang bijgebleven is en dat ik een heel erg goede thriller vond. Waarschijnlijk niet vorig jaar geschreven maar wel door mij gelezen: De behandeling van Mo Hayder. En er was ooit een thriller waarbij de gek mensen opsloot in een put, om velletjes te kweken? Zegt dat jou iets, Bianca?

bianca
Berichten: 191
Lid geworden op: 30 Dec 2004, 09:57
Locatie: Capelle a/d IJssel
Contact:

Berichtdoor bianca » 29 Mar 2005, 08:29

Bedoel je niet Silens of the Lambs? Ik heb alleen de film gezien en nooit het boek gelezen.
In Silens of the Lambs ontvoerd een man vrouwen en hongert ze dan uit, want hij wil een vrouw worden en heeft hun vel nodig.
Ik heb het even voor je opgezocht, het boek heet De Schreeuw van het Lam en is geschreven door Thomas Harris.

De Behandeling van Mo Hayder heb ik pas weten te kopen op Crimezone na maanden zoeken. Ik heb het boek nog niet gelezen.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 29 Mar 2005, 12:28

Nee, niet The silence of the lambs, dat ken ik ook, en daarvan is het boek minder vlot dan je na de film zou verwachten. Het was iets anders, maar ik kom er waarschijnlijk nooit meer achter.
Lezen hoor: "de behandeling" die is ijzingwekkend!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 29 Mar 2005, 13:08

Oeps. ik had je verslag er gelijk op gezet Marjo, maar vergeten een linkje te plaatsen hier.
Sorry, mea culpa.

Bernadet

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 29 Mar 2005, 13:15

Bianca hier staat een kort verslagje van marjo over De behandeling

http://www.leestafel.info/mo-hayder

Bernadet
Laatst gewijzigd door Dettie op 20 Apr 2009, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 14 Jun 2005, 12:15

Ach ze zijn echt niet aan me besteed dit soort boeken. Ik ben ermee gestopt, niet vanwege gruwelijkheden of iets dergelijks maar ik vind er niets aan. Inderdaad zoals Marjo schrijft, zonder diepgang.
Haar kinderboeken vind ik schitterend maar dit kan ze beter niet meer doen is mijn mening.

Bernadet

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 14 Jun 2005, 16:20

Raar hè, dat mensen er toch zo over roepen! Ik voor mij hoef ook niet meer van die boeken voor volwassenen van haar.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 14 Jun 2005, 19:40

Ik dacht dat jij het wel een prettig boek vond Marjo. Tenminste dat maakte ik uit jouw verslag op.

je schrijft:
Het feit dat ik al aan voelde komen wie de dader was, verandert niet veel aan het plezier van het lezen. De weg er naar toe met de nodige dwaalsporen zitten goed in elkaar. En een thriller hoeft niet te blijven hangen, dus diepgang hoeft ook niet

Dus ik ben een beetje verbaasd over jouw reactie.

Bernadet

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 15 Jun 2005, 14:32

Dat een boek prettig is om te lezen wil (bij mij) niet automatisch zeggen dat ik ooit meer van die bepaalde schrijver wil lezen. De Reunie was leesplezier voor die paar uur, ik heb me er niet bij verveeld, maar voor mij hoeft ze niet meer van dit soort boeken te schrijven. Ik had niet het idee dat ik mezelf tegensprak bij mijn vorige bericht?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 15 Jun 2005, 19:45

Ja vond ik wel omdat je schreef dat het leuk leesvoer was of in die strekking. En toen was ik verbaasd dat je schreef ik hoef geen volwassenen boek van haar meer te lezen. Snap je?
Ik vind het wel vreemd dat ze zulke spannende en mooie kinderboeken kan schrijven en dan voor volwassenen de goede toon niet kan vinden. Maar inderdaad ik heb veel mensen gehoord die het een heel mooi boek vonden. Gelukkig maar dat iedereen een verschillende smaak heeft anders had je ook geen enkele discussie, was iedereen het met elkaar eens. Zo saaaaaaai.

Bernadet

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 16 Jun 2005, 10:07

Dat van der Vlugt de goede toon niet kan vinden, dat vind jij! Er zijn er dus die er anders over denken. Het is een heel ander boek dan haar historische jeugdboeken, maar dat wilde ze ook.
En ja: ik kan een boek prettig leesvoer vinden en het dan toch niet aanbevelen. Het is bij jou meer zwart/wit? Niet toch?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 16 Jun 2005, 10:23

Ja ik vond het een beetje een babbelboek. Met vriendin aan de wijn en haar verven enz. Die knappe jongen.. Pas later wordt het wat beter en inderdaad, je hebt gelijk dat over die toon is mijn mening.

Hée dat is een vraag, zwart/wit, daar moet ik even over nadenken. Ik ben wel erg kritisch dat is waar.


Bernadet

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 07 Jul 2006, 01:23

Inderdaad.. een heerlijk tussendoortje, maar daar is dan alles ook mee gezegd. Las ik nu een literaire thriller, een psychologische thriller of een boek voor "jonge volwassenen"? Met dit boek kun je alle kanten op. Jammer, het had weinig diepgang en de verhaallijn sprong erg van de hak op de tak. Gelukkig dat met dit warme weer mijn hoofd niet naar "inhoudelijk goede boeken"staat. De reünie heeft nu bij mij een kans gekregen, en ik heb me er een paar uurtjes mee kunnen vermaken. Verstand op nul en lezen maar, (heerlijk toch zo af en toe)!

groetjes, irene

Gast

Berichtdoor Gast » 06 Aug 2006, 13:27

In eerste instantie leg je misschien inderdaad een link tussen Simone en Saskia omdat ze bij dezelfde uitgever zitten en hun boeken vanaf de buitenkant dezelfde stijl uitstralen, maar ik vind de boeken zelf toch wel verschillen. Die van Saskia gaan wat verder qua seks, die van Simone zijn meer "voor alle leeftijden".

De Reunie was een leuk boek om te lezen, niet echt spannend inderdaad, maar wel een "gezellig" boek, echt Nederlands ook.

Denise
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 Aug 2006, 23:56

Berichtdoor Denise » 09 Aug 2006, 00:02

Ik vond het wel een mooi boek kwam een beetje traag op gang maar was goed te lezen.

Groetjes denise
www.onderboekenlol.nl

Herschel
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 Dec 2005, 18:32
Locatie: Edam

Berichtdoor Herschel » 06 Okt 2006, 23:01

Ik vond het wel een aardig boek en dan voornamelijk omdat het zich voor het grootste gedeelte in Den Helder afspeelt.
En omdat ik daar tot mijn twintigste heb gewoond, kon ik de omgeving goed plaatsen en dan leeft het verhaal toch iets meer.
Zelfs de school waar de hoofdpersoon op zit, behoorde in mijn loopbaan als scholier tot één van mijn onderkomens.

Raptor power
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 Nov 2006, 11:15
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contact:

Berichtdoor Raptor power » 17 Nov 2006, 11:26

De Reunie had ik als eerste boek voor mijn boekverslag.
Ik vond het een mooi boek en las er wel makkelijk doorheen :).


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten