In Noorwegen verdwijnen vrouwen spoorloos. Het zijn vooral moeders. Jaren na elkaar verdwijnen ze als de eerste sneeuw valt en heel dikwijls staat er voor het huis een sneeuwman. Niemand legt echter het verband tot Inspecteur Harry Hole een brief, ondertekend met De sneeuwman, ontvangt.
Hij gaat op onderzoek uit en dat is het begin van een heel spannend avontuur.
Door het boek heen denk je... aha nu snap ik het maar dan blijkt het weer een doodlopende straat te zijn. Want door de een of andere gebeurtenis wordt degene die jij als verdachte zag, "vrijgesproken". Het einde komt dan ook een beetje als een verrassing. Het is absoluut niet de persoon die jij als moordenaar "voorspeld" had.
Ik heb het boek in een ruk uitgelezen. Het boek is op geen enkel moment saai te noemen. Het gaat zo snel, er zijn zoveel wendingen in het verhaal dat je alsmaar verder wilt lezen.
Jo Nesbø: De sneeuwman
Re: Jo Nesbo: De sneeuwman
Nou moe, want ik dacht er zijn meer recensies van Nesbø, maar op de site zie ik het nergens!
Ik wist bijna zeker dat leestafelleden andere boeken van hem gelezen hadden.
Dettie
Ik wist bijna zeker dat leestafelleden andere boeken van hem gelezen hadden.
Dettie
Re: Jo Nesbø: De sneeuwman
Ik vond het ook "vreemd". Ik had gezocht in het forum maar vond niets van Nesbo terwijl ik ervan overtuigd was dat enkele leestafelaars beslist Nesbo moesten gelezen hebben. Momenteel vind ik Nesbo samen met Lars Kepler en Jonathan Rabb enkele van de betere spannende boeken schrijvers. Die mening kan over enkele maanden totaal anders zijn hoor maar momenteel zijn dat de schrijvers die me "gepakt" hebben.
Dit vond ik ook een heerlijk boek. Echt een van de betere spannende boeken schrijvers van dit moment.
-
Ik heb één boek van Nesbo gelezen (De roodborst), maar heb er nog een stuk of 5(!) op de leesstapel staan. Ik heb geen verslag gemaakt van De roodborst, maar zal eraan denken dat bij de andere boeken wel te doen *salueert naar Dettie*. 

Ayay Joanazinha
salueert terug!
Dettie
salueert terug!

Dettie
Terug naar “Het spannende boek/thrillers”