welk spannend boek gaan jullie samen lezen in decemb/janu?

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Dettie
Site Admin

welk spannend boek gaan jullie samen lezen in decemb/janu?

Berichtdoor Dettie » 23 Nov 2010, 10:36

welk boek willen jullie samen lezen in december/januari?

Er mogen maximaal 3 titels opgegeven worden.
Graag een korte beschrijving erbij.

Groetjes
Dettie
Laatst gewijzigd door Dettie op 25 Nov 2010, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Joanazinha

Berichtdoor Joanazinha » 24 Nov 2010, 20:12

Ik heb er weer drie uit de voorraad gevist ;) . Ik weet eerlijk gezegd niet meer of ik al wat van deze boeken had aangeboden, maar in ieder geval zijn ze nog niet eerder uitverkoren.

Speeddate - Tupla Mourits
Neem Sissela Kappetein, veertig, leuk leven, goede baan bij de Nederlandse ambassade in Riga, maar nog steeds single. In de cityhopper van Amsterdam naar huis vertelt ze na de zoveelste mislukte one night stand een leugentje tegen een sexy man. Deze keer lijkt het van beide kanten te klikken: Michael Ribnikovs overlaadt haar met attenties. De romantiek dreigt echter overschaduwd te raken als het appartement van Sissela door brandstichting bijna uitbrandt waarbij bovendien een dodelijk slachtoffer valt. En aangezien een ongeluk zelden alleen komt, loopt het eerste eetafspraakje met Michael uit op een regelrechte nachtmerrie. Sissela's leugentje komt haar duur te staan. Steeds dieper raakt ze verstrikt in een web van bedrog. Uit alle macht zoekt ze naar een uitweg, maar er is geen houden aan. Ze zal onder ogen moeten zien dat er maar een ding op zit...

Paperback, 223 blz.

De Indiase bruid - Karin Fossum
De bedachtzame vrijgezel Gunder Jomann gaat op reis naar India om er een vrouw te leren kennen. Zijn oog valt op Poona. Zij is serveerster in een restaurant waar hij elke dag gaat eten om haar te kunnen zien. Halverwege de vakantie trekt hij zijn stoute schoenen aan en vertelt hij haar de reden van zijn bezoek. Er groeit direct een diepe genegenheid tussen beiden en enkele dagen later trouwen ze. Gunder Jomann reist na het huwelijk naar huis om alles in gereedheid te brengen voor haar komst, twee weken later, naar het kleine Noorse dorpje Elvestad. Poona verschijnt echter niet op de luchthaven op de afgesproken dag. Een dag later wordt inspecteur Sejer geconfronteerd met het afschuwelijk toegetakelde lijk van een vrouw…

Paperback, 325 blz.

Het stille spel - Greg Iles
Na de tragische dood van zijn vrouw neemt openbaar aanklager Penn Cage zijn vierjarige dochtertje Annie mee naar zijn geboortestad in Mississippi om tot rust te komen. Het plaatsje Natchez was vroeger een juweel van het Zuiden, een stad van oud geld en nog oudere zonden. Achter de elegante façades vieren echter nog steeds hartstocht, machtswellust en rassenhaat hoogtij. Na een afwezigheid van twintig jaar komt Penn er tot zijn verbijstering achter dat zijn eigen familie verstrikt is in een web van intriges. Penn bundelt zijn krachten met die van Caitlin Masters, uitgeefster van de plaatselijke krant. In hun speurtocht naar de waarheid stuiten ze op zaken die betrekking hebben op een gruwelijk geheim van de stad: de onopgeloste moord op een zwarte oorlogsveteraan, dertig jaar geleden. Onder overweldigende aandacht van de nationale media heropent Penn de zaak...

Paperback, 49 blz.

Marjo

Berichtdoor Marjo » 25 Nov 2010, 17:59

Die Iles komt me bekend voor..de bieb heeft het. Wat mij betreft probeer ik die!

Joanazinha

Berichtdoor Joanazinha » 25 Nov 2010, 20:01

Ik ben vanaf volgende week maandag praktisch 'incommunicado' vanwege een groot congres dat ik organiseer en dat op 2 december plaatsvindt. Vandaar dat ik nu alvast doorgeef dat ik mee kan gaan in de keuze van Marjo: het boek van Greg Iles.

Terug naar “Het spannende boek/thrillers”