Karin Slaughter - Onzichtbaar

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Karin Slaughter - Onzichtbaar

Berichtdoor Dettie » 06 Feb 2005, 15:13

Een gewelddadige gijzeling houdt de inwoners van Grant County in zijn greep. Kinderarts Sara Linton en haar ex-echtgenoot politiechef Jeffrey bevinden zich onder de gegijzelden. Houdt de gijzeling verband met mysterieuze gebeurtenissen uit het verleden? Heeft Jeffrey duistere kanten die zelfs Sara niet kan vermoeden?

Dit is het vierde deel van de Sara Linton serie. En ik vond dit duidelijk de minste van de vier.

http://www.leestafel.info/karin-slaughter

Bianca
Laatst gewijzigd door Dettie op 20 Apr 2009, 11:44, 3 keer totaal gewijzigd.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 06 Feb 2005, 15:13

kun je ook nog de titels van de vorige 3 boeken geven??????
dank je!
Inge

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 06 Feb 2005, 15:13

Hoi Inge, dit zijn de eerste drie boeken:
1-Nachtschade
2-Zoenoffer
3-Een lichte koude huivering

Ik vond die eerste drie boeken wel goed.

Bianca

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 06 Feb 2005, 15:14

bedankt bianca

groetjes Inge

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 06 Feb 2005, 15:15

Ik heb "zoenoffer" ooit geprobeerd, maar het boeide me niet. Ik weet niet meer waarom niet. Kan het zijn dat ze niet diep gaan?

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 06 Feb 2005, 15:15

Er staat op het boek dat het een literairethriller is, maar ik vind het toch meer een thriller. Er zijn mensen die het geweld in de boeken te veel vinden, ik ben er niet een van. Omdat ik vind dat er in de realiteit ook veel geweld is. Dus waarom mag dat dan niet in boeken.

Bianca

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 06 Feb 2005, 15:16

da's de eeuwige discussie hé. Teveel geweld op tv, teveel geweld in boeken, teveel geweld in computergames,...... noem maar op. Maar je moet eens 5 minuten kijken naar het nieuws of een stuk lezen in de krant. Het is schering en inslag. Mensen moorden elkaar uit voor soms 10 keer niets en dan tonen ze dat met sensationele beelden op het nieuws. Hoe sappiger hoe liever.
Ik las vandaag een stuk in de krant dat kinderhandelaars op zoek zijn naar wezen in de gebieden waar de tsoenami toegeslagen heeft met daarbij een foto van een kind die bij het puin staat van wat waarschijnlijk zijn huis was. Heel schrijnend allemaal. Daar reageert geen mens op. Maar op een nieuwe soap over russische meisjes die gerecruteerd worden als danseressen maar dan in het prostitutiemilieu terecht komen.... Ho maar! Hele discussies! Was thailand niet het land die leefde van het sextoerisme????? Pas op ik keur het niet goed maar ik krijg de kriebels als iemand van de ene kant geweld en dergelijke in boeken enz. aanklaagt maar voor de werkelijkheid zijn ogen gesloten houdt.
We leven in een wereld waar sommige mensen weinig op hebben met een mensenleven. Een mee of een minder Of zoals ik onlangs tegen iemand zei. Een natuurramp is erg maar oorlog vind ik véél erger omdat daar mensen beslissen. zo van "je gezicht staat me niet aan" en pang een kogel door je hoofd. Kinderen, bejaarden, enz. met niemand wordt er rekening gehouden. Idem voor ontwikkelingslanden. Daar sterven ook dagelijks mensen maar geen mens die daar nog wakker van ligt. Mensen storten nu massaal geld voor de slachtoffers van de getroffen gebieden, regeringen praten over kwijtschelding van de schulden,...... Ik vraag me af, moesten er op dat moment niet zoveel toeristen zijn of er ook zoveel mensen zouden op reageren. Ik weet het, het is hier nauwelijk de plaats om daar mijn gal over te spuwen......

groetjes Inge

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 06 Feb 2005, 15:16

Ja Inge ik hoorde dat bericht op de radio van die kinderhandelaren en zat me ook kwaad te maken. Ook dat mensen meteen gaan plunderen, hebben hebben hebben ongeacht dat een ander alles kwijt is! En het meest erge vind ik de toerist die doodleuk weer aan het strand gaat liggen en zijn drankje en eten verlangt!
Ik zat van de week te zappen en kwam bij RTL-boulevard en wat was hun nieuws? Wij gaan meedoen met de actie 555. Sensatie, ze deden mee! Niets over het waarom van de actie of dat ze blij waren een steentje bij te kunnen dragen om die mensen daar te helpen, nee het nieuws was dat ze mee deden met de actie! Brrrr, enge mensen.
Over de ontwikkelingslanden.... die zijn niet interessant genoeg, die kosten alleen maar geld dus... hoor je daar niets over.
Nou ja, ik kan ook nog uren doorgaan, ik stop er maar mee

bernadet

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 06 Feb 2005, 15:17

Om even terug te komen op literaire thriller. Gaan thrillers dan diep? Nu ben ik geen kenner van thrillers maar in de hele enkele die ik gelezen heb ging het vaak meer om de spanning dan dat het diep gaat.
Ik denk dan dat een psychologische thriller eerder diep gaat.
Ik zal er wel helemaal naast zitten. Maar mijn vraag is dus; gaan thrillers diep? Ik weet het écht niet omdat ik ze niet lees.

Bernadet

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 06 Feb 2005, 15:17

bernadet, ik lees wel thrillers en zou er niet kunnen op antwoorden :D ik lees een boek omdat het (of de auteur) me aanspreekt maar ik heb er altijd problemen mee om dan te gaan discussieren. Wat is literair? Wat bedoelen ze met diepgaand? ....
Sommige mensen kunnen het boek volledig analyseren. Bespreken zelfs de schrijfstijl, hoe de zinnen opgebouwd zijn,..... Voor mij is dat dus allemaal niet weggelegd. Ik lees een verhaal, boek,.... En het lijkt me een goed verhaal of een slecht verhaal, het blijft me bij of het blijft me niet bij, het is interessant of niet interessant, de personages spreken me aan of spreken me niet aan,...... (wel niet zo zwart-wit maar het heeft best weer wat ik bedoel). Ik zal wel geen literair wonder zijn zekers. Ik kom wel tot de conclusie dat ik steeds minder boeken "echt" goed vind. Dat ik iets kritischer wordt :?

groetjes Inge

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 06 Feb 2005, 15:21

Heel veel thrillers gaan niet diep vind ik, maar dat verwacht ik ook niet van thrillers. Ik vind het dan belangrijker of ik het een goed en spannend boek vind.
Maar soms heb je wel uitzonderingen van Thrillers die wel diep gaan. Bijvoorbeeld Henning Mankell, die schrijft in al zijn boeken over Kurt Wallander. Er is altijd wel een misdrijf gepleegd in zijn boeken, maar je volgt ook de ontwikkeling van Kurt Wallander. En dat vind ik erg goed gedaan.

Bianca

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 06 Feb 2005, 15:22

Dat zijn dus de psychologische thrillers. Zoals ook die van Elisabeth George, Nicci French (meestal). Als de karakters uitgediept worden en je meer te weten komt over het waarom van alles, de beweegredenen, vind ik het psychologische thrillers.
Literair noem ik het als de beschouwingen tussen alle spanning door zich meer op het filosofische vlak verbinden. Poltieke thrillers, dat is duidelijk. Rechtbankthrillers ook, en dan blijft er nog een categorie over waar het alleen om de misdaad en de oplossing gaat. Een soort Baantjer. Actie, spanning, maar niet veel meer dan dat. Ik dacht dus dat Karin Slaughter ook zo schreef.
De hoeveelheid geweld maakt me niet uit (Mo Hayder is gruwelijk, maar gruwelijk spannend!), maar ik wil wel graag psychologie of filosofie in de boeken.

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 06 Feb 2005, 15:23

Sommige mensen kunnen het boek volledig analyseren. Bespreken zelfs de schrijfstijl, hoe de zinnen opgebouwd zijn,..... Voor mij is dat dus allemaal niet weggelegd. Ik lees een verhaal, boek,.... En het lijkt me een goed verhaal of een slecht verhaal, het blijft me bij of het blijft me niet bij, het is interessant of niet interessant, de personages spreken me aan of spreken me niet aan,......


Ja Inge dat heb ik ook.
Ik zie nog wel of een verhaal kort of breedsprakerig is maar voor de rest...
Ik kan ook niet met potlood in de hand een boek lezen om mooie fragmenten of belangrijke stukken aan te strepen. Dan kan ik niet meer opgaan in het verhaal. Sommigen kunnen een prachtige analyse geven dat kan ik dus niet. Heel misschien als ik een boek voor de tweede keer zou lezen maar dan moet ik echt analysegericht lezen en dan nog... lukt het me waarschijnlijk niet.

Bernadet

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 06 Feb 2005, 15:24

Wow!! Een rasechte filosoof..
Ik ben afstandelijk, laat het achterste van mijn tong niet zien..en dat heb ik dus ook met boeken. Voor me zien wat er geschreven wordt? Dan is dat een schrijver die me pakt! (Clive Barker dus bijvoorbeeld)
Maar de meeste schrijvers lukt dat niet.

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 06 Feb 2005, 15:25

vroeger lukte dat wel , nu niet meer. Vroeger kon ik me feilloos in een boek inleven. Leefde helemaal mee, vooral emotioneel. Zat soms uren te snikken omdat er iets vreselijks gebeurd was. Zo ben ik dagen ziek geweest na het lezen van "vogels voor de kat" van jesse marijn. Het boek ging over ee narm vlaams boerengezin die door de opkomst van de industrie in de stad gaat gaan wonen. Je kent het soort boeken wel, armoe,onbegrip, onmacht,.......Toen het jongste doctertje haar arm verloor tussen de weefgetouwen heb ik uren geweend. Ik was er totaal ondersteboven van.
Nu heb ik daar veel minder last van. Door problemen in mijn jeugd enz. heb ik geleerd zo niet meer met mijn gevoelens bloot te lopen, van afstand te bewaren. Maar sindsdien ga ik ook niet meer zo diep in boeken.
Ik blijf bij het lezen van boeken dus ook meer op afstand en het moet al een zéér goed boek zijn om dat te veranderen.
Ik heb onlangs nog eens vogels voor de kat gelezen en weet zelfs niet wat me toen zo aantrok in het boek. Het is een boek zoals er tientallen zijn over de industriele revolutie in vlaanderen.

groetjes Inge

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 06 Feb 2005, 15:25

Gerdientje van W G van der Hulst heb ik vroeger ook met een dikke keel gelezen. Hetzelfde principe, armoede, onrecht, ziekte, héél zielig allemaal. Later nog eens gelezen en dat was toch wel weer bijzonder maar meer omdat ik mij het gevoel erbij herinnerde dan dat ik het weer ervaarde (ervoer?).
Huis der nevelen van Axelsson was een boek wat me ook behoorlijk aangreep en Het meisje dat teveel van lucifers hield, Wilde Zwanen, Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht. Dat zijn de eerste boeken die me te binnen schieten waar ik toch wel aangedaan door was..

Bernadet

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 06 Feb 2005, 15:25

Als ik zo de verhalen hier lees, dan hou ik toch wat meer afstand van het boek denk ik. Ik heb tot nu toe maar bij 2 boeken gehad, dat ik ze even moest laten bezinken en niet gelijk aan een ander boek kon begonnen.
Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat ik moest huilen van een boek.

Bianca

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 06 Feb 2005, 15:26

Huilen is ook een groot woord maar bovenstaande boeken hielden me toch wel een tijd bezig.
Wilde Zwanen vanwege de waanzin van het regime in China.
Huis der nevelen omdat de hoofpersoon om zichzelf te redden een kind achterlaat waardoor het kind het zo goed als zeker niet overleeft. Heel beklemmend geschreven ook
Het wonderbaarlijke voorval van de hond in de nacht omdat heel goed de gedachtenwereld van iemand met het syndroom van aspergerer (vorm van autisme) wordt weergegeven.
En Het meisje dat teveel van lucifers hield omdat die vader zijn kinderen geestelijk mishandelde. Dat soort boeken moet ik inderdaad even laten bezinken en over na denken..
Bernadet

tessa
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 Nov 2008, 07:42
Locatie: Borgerhout

karin slaughter-onzichtbaar

Berichtdoor tessa » 28 Nov 2008, 07:47

ik ben nieuw op dit forum en ben een super grote van van karin slaughter maar ik moet ook toegeven dat ik haar vierde deel van de 6delige reeks het minste van alle vond! de andere heb ik in 2/3 dagen verslonden!!!


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten