Willem Asman: Britannica

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Willem Asman: Britannica

Berichtdoor Marjo » 24 Aug 2008, 20:46

De eersteling van Asman (De Cassandra Paradox) kon mij niet boeien, maar deze deed dat zeker wel! Natuurlijk omdat de Eerste Wereldoorlog een rol speelt, maar dat zou toch niet genoeg geweest zijn.
Jammer vind ik wel dat Asman heel veel aansnijdt en niet alles uitwerkt. Dan zou hij die betreffende dingen ook weg hebben kunnen laten denk ik.
Maar het is en blijft een aanrader, een spannend verhaal dat nog tot nadenken stemt ook.

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/productslink2.html

Marjo
Laatst gewijzigd door Marjo op 27 Aug 2008, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44093
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 26 Aug 2008, 13:37

De naam Stephen Stills ken ik alleen van de popgroep Crosby, Stills, Nash & Young.
Het lijkt me sterk dat deze Stephen Stills wat met de Stills van het boek te maken heeft.

In een beschrijving las ik dat het getal 5 om 5 kistjes ging voortkomend uit de dagboeken.
Het lijkt me een ingewikkeld boek...

Heeft de titel wat met het schip de Britannica te maken?

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 27 Aug 2008, 16:28

Nee. Met de encyclopedie die Britannica heet. En natuurlijk ook omdat het plan Pegasus Brits is..
Ik verbaas me erover die verwijzingen naar zowel Britannica als Stephen Stills..je zou denken dat het gaat om een Britse schrijver die verwijst naar dingen die wij Nederlanders niet een-twee-drie herkennen.Maar Asman is een Nederlander..


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten