Giuseppe Genna: In de naam van Ismael (SamenLB aug/sept)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Giuseppe Genna: In de naam van Ismael (SamenLB aug/sept)

Berichtdoor Joanazinha » 15 Aug 2008, 12:32

Ik ben er vandaag in begonnen. De sfeertekening is wel typerend voor een bepaald slag schrijvers: iedereen heeft problemen, het regent, de politieman in het heden is aan de paddo's, de bijfiguren zijn of slonzig of triest of, nou ja ga zo maar door. En toch bevalt het boek me tot nu toe prima. Ik krijg het idee dat zich hier langzaam een heel spannend boek ontvouwt.

Joanazinha

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 16 Aug 2008, 16:22

Ondanks het veelbelovende begin heb ik het na 150 blz. opgegeven. Het is een en al triestigheid en ik werd gewoon depressief van alle negatieve beschrijvingen. Ook de ontwikkelingen in het verhaal schoten absoluut niet op. Ik ben na 150 blz. nog niet verder dan na 90 blz.....

Joanazinha

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 16 Aug 2008, 23:04

he wat zonde... ik kan ook slecht tegen van die trieste boeken...
pak maar gauw een vrolijk boek, zonde van je weekend anders.

Dettie :D :D :D
die je maar hier vrolijk toelacht om de depressie te bestrijden
Laatst gewijzigd door Dettie op 21 Aug 2008, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 17 Aug 2008, 09:21

Dettie schreef:he wat zonde... ik kan ook slecht tegen van die trieste boeken...
pak maar gauw een vrolijk boek, zonde van je weekend anders.

Dettie :D :D :D
die je maar hier vrolijk toelacht om de depressie te bestrijden


Dank je :D ! Ik heb inderdaad een wat vrolijker, luchtiger boek erbij gepakt: De vriendschapsquilt van Jennifer Chiaverini. Dat en het lekkere weer buiten maken het weer helemaal goed. Het bewijst maar weer eens hoeveel invloed sfeer in een boek op je kan hebben, in ieder geval bij mij!

Fijne zondag,
Joanazinha

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 21 Aug 2008, 18:57

Gisteren in de trein verder gelezen in dit boek. Ben nu halverwege. Prachtig verhaal, goed opgebouwd. Ik ga het verhaal dus wel degelijk uitlezen! Jammer alleen dat ik een pocket uitgave heb met piepkleine lettertjes, en dat ruim 450 bladzijden... Mijn ogen raken er zeer vermoeid door.

groetjes, irene

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 27 Aug 2008, 20:51

Of het een triest boek is,hm, dat gevoel had ik niet eens. Maar doorlezen doe ik niet.
Het eerste hoofdstuk al. Die man klimt over een hek en een muur en schrikt dan omdat het sportveld verlicht is. Nou..als een sportveld verlicht is, met van die lampen zoals hij ze beschrijft, dan zie je dat zelfs kilometers ver!
Onzin dus.
En voor wie zou zeggen dat de muur vast erg hoog was, welnee, verderop staat dat je er zelfs over heen kan springen..
En dan wordt er vaak op een en dezelfde pagina iets drie keer verteld, de 50 pagina's die ik gelezen heb kunnen makkelijk teruggebracht worden tot 30. En spannend?? Tot op heden niet.
Ik lees niet verder.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 28 Aug 2008, 10:25

Die man klimt over een hek en een muur en schrikt dan omdat het sportveld verlicht is. Nou..als een sportveld verlicht is, met van die lampen zoals hij ze beschrijft, dan zie je dat zelfs kilometers ver!


Misschien gebruikten ze dimmers :D

Dettie
die zich scheel ergert als dingen niet kloppen in een boek

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 28 Aug 2008, 10:52

Jammer Marjo! Ben ik waarschijnlijk de enigste die het uit zal lezen ;)
Overigens vond ik dat lichtverschijnsel wel kloppen hoor.
Dit fragment speelt af in het begin van de jaren zestig, en hij spreekt van enkele lampen boven het sportveld die een witachtig, spookachtig licht uitstralen...

groetjes, irene

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 28 Aug 2008, 20:38

Op lange palen, ja.
Hij zal wel vinden dat het klopt, maar het stoorde mij, en dan valt het niet mee om toch in zo'n verhaal te komen. Dus toen ook nog die herhalingen kwamen, toen had ik het gehad.

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 28 Aug 2008, 21:36

En het boek is uit!

Het schijnt het eerste deel van een trilogie te zijn...
Ik snak alweer naar het volgende deel!

Niets gemerkt van "lange palen", wel (soms) langdradige dialogen en een wat krakkemikkerige vertaling. Voor mij deed dit geen afbreuk aan het boek. Integendeel. Een mooi, indrukwekkend verhaal dat me volledig in de ban hield.

Smaken verschillen blijkbaar ;)

groetjes, irene

Gast

Berichtdoor Gast » 17 Sep 2008, 12:05

Lieve medeforumgenoten,
hoewel ik veel verwachtte van De naam van Ismaël -vooral omdat collega JeB zich er erg lovend over uitliet (zie hier)- besloot ik na bovenstaande reacties toch maar even te passen. Er is nog zoveel te lezen :?

Irene, het tweede deel is al wel een tijdje uit, hoor. Titel: De huid van de draak en ik schreef er deze recensie over. Ik vond het een leuk boek 8)


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten