Faye Kellerman - De vergetenen (samenleesboek feb/mrt 2008)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Faye Kellerman - De vergetenen (samenleesboek feb/mrt 2008)

Berichtdoor Joanazinha » 12 Feb 2008, 19:46

Vandaag dit boek gelezen; het was weer een prima boek van Faye Kellerman. Dit boek is deel van een serie over de politieman Peter Decker en zijn vrouw Rina Lazaris. Beiden zijn orthodox joods en tijdens het lezen van de boeken uit de serie kom je ook veel te weten over de orthodox joodse tradities. En daarnaast zijn het ook nog prima spannende detectives!

Lees verder, klik hier http://www.thrillers-leestafel.info/faye-kellerman

Joanazinha

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 12 Feb 2008, 21:03

Dat moet een boek zijn dat je snel leest..

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 12 Feb 2008, 23:17

Marjo schreef:Dat moet een boek zijn dat je snel leest..


Zeker als je herstellend van een klein griepje thuis bent :lol: . Morgen weer aan het werk na een paar ziektedagen.
En inderdaad; het leest - voor mij in elk geval - lekker vlot weg. Maar dat vind ik sowieso van de boeken van Faye Kellerman: leuk, spannend en leest makkelijk weg. Maar ook zeer interessant door de toevoeging van informatie over het orthodox joodse geloof van het gezin Decker.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 04 Mar 2008, 00:30

Dit boek ga ik niet verder lezen. Ik heb het drie keer geprobeerd, kom steeds een stukje verder, maar het verhaal boeit me niet.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 04 Mar 2008, 09:42

Omdat het een van een serie is Marjo? Of omdat het verhaal zelf niet goed/leuk/mooi is?

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 04 Mar 2008, 14:58

Dat het een serie is moet in dit geval geen verschil maken, want het is het eerste boek dat ik daarvan probeer te lezen. Als ik nu denk aan het boek van Daniel Hecht, dat pakt meteen, ik was nieuwsgierig hoe het verder zou gaan.
Dat is bij dit boek van Kellerman dus niet het geval. Drie keer geprobeerd, en steeds weer merk ik dat ik er mijn aandacht niet bij kan houden. Het is te vlak, denk ik. Er zal nog wel ergens spanning komen, maar ik heb geen geduld. Bij een thriller/spannend boek moet dat er al op de eerste pagina's zijn vind ik.

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 04 Mar 2008, 15:13

Dat heb ik ook, Marjo. Een boek moet me wel gelijk 'pakken', anders vind ik het erg moeilijk om door te lezen. Ik vind het wel grappig te merken dat een boek wat ik erg graag lees, door iemand anders aan de kant wordt gegooid, om welke reden dan ook. En omgekeerd ook: mensen kunnne lyrisch zijn over boeken en dan vind ik er helemaal niets aan. Als ik eraan denk tegen die tijd, zal ik voor het volgende samenleesboek een boek van Dick Francis uitzoeken. Een Engelse schrijver, ex-jockey, die altijd iets met paarden in zijn boek opneemt. Het zijn al wel wat oudere boeken, maar nog volop verkrijgbaar in de meeste bibliotheken. Of ken je die al?
Ik ben nu Triptiek van Karin Slaughter aan het lezen. Vanaf de eerste zin spannend!!

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 04 Mar 2008, 22:16

O nee! Geen Dick Francis! Die vond ik vreselijk..al die paarden!!
Van Slaughter heb ik iets gelezen, en die gaat wel.
Maar ik houd nu eenmaal meer van het psychologische werk, dat zijn toch een andere soort schrijvers geloof ik.

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 05 Mar 2008, 10:54

Marjo schreef:O nee! Geen Dick Francis! Die vond ik vreselijk..al die paarden!!


:D I rest my case! Ik vond ze helemaal geweldig. Ik ga meer voor de recht toe recht aan thriller/detective. Maar goed; ik zal Dick in de kast laten staan... :cry: ;) .
Ik heb gisteren een tas vol boeken gekregen; zal ook eens kijken wat daar voor spannends tussen zit!

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 05 Mar 2008, 11:03

Ik ga dadelijk kijken in de bieb of ze de vergetenen van Kellerman hebben. Ben benieuwd wiens mening ik ga delen.
Wat betreft Marjo over Dick Francis: ook voor mij geen paarden, ik vond zijn thrillers indertijd (maar dat is toch al een tiental jaren geleden) niet om door te komen.

groetjes, irene

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 18 Mar 2008, 13:23

Het boek tot en met bladzijde 110 ongeveer gelezen. In het begin vond ik het wel spannend en boeiend. Wat bezielt mensen om zo'n synagoge te bekladden en te vernielen? Gaandeweg begon het boek wat te vervlakken. Ik vond e.e.a. helaas te vaag weergegeven. De personages werden niet echt goed uitgediept; het teveel beschrijven van diverse onderwerpen stoorde mij enigszins. Ik heb besloten om het verhaal niet verder uit te lezen, het kon me niet meer binden...
Op naar een ander boek.

groetjes, irene


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten