Suzanne Vermeer: All-inclusive (samenleesboek oktober 2007)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 16 Nov 2007, 11:24

Dettie schreef:Het was de miskleun qua samenleesboek van het jaar geloof ik.
Niemand is er over te sperken.

Dettie


Toch ook goed om dat eens naar voren te brengen, denk ik. Is er iemand die het boek heeft gelezen die het wel een goed boek vond? Ben daar eigenlijk wel nieuwsgierig naar.
Zullen we maar gauw overgaan tot de orde van de dag en een nominatie gaan opzetten voor het spannende samenleesboek voor december?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44095
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 16 Nov 2007, 11:26

Oh ja, goed dat je het zegt Joanazinha. Ik zal gelijk een nieuw item openen.

Dettie
(heb je m'n mail gehad?)

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 16 Nov 2007, 13:14

Dettie schreef: (heb je m'n mail gehad?)


Nee, maar waarschijnlijk heb je op reply gedrukt? Ik heb namelijk het verslag vanuit mijn werk gemaild en vandaag ben ik vrij (zoals elke vrijdag, heeeerlijk). Ik zal hem dus maandag wel ontdekken. Was het dringend? PM me anders even.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44095
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 16 Nov 2007, 13:21

Heb een pb gestuurd

Dettie

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 01 Apr 2008, 10:52

Ik kon dit boek lenen van een vriendin, en heb het dus toch maar gelezen.
En, na lezing, moet ik inderdaad tot de conlusie komen, dat dit een zéér, zéér slecht geschreven boek is:
Ik citeer uit bladzijde 42: "Dit waren oppervlakkige vakantiepraatjes met een laag drempel-en diepgehalte".
Deze zin typeert het hele boek. Wat bezielt deze auteur om dit boek uit te laten geven als literaire thriller.... Er is totaal geen sprake van spanning, het verhaal is krakkemikkerig verteld, ze springt van de hak op de tak, hoofdstukken en verhaallijnen lopen totaal niet in elkaar over. De emotieloze en oppervlakkige beschrijving van de dood van de tweeling stoorde mij diep; het plot is ver te zoeken.
Kort door de bocht: een uitdrukking die veelvuldig in dit boek gebruikt wordt.
Voor mij was dit verhaal: puur bocht! Met een vraag blijf ik nog zitten. waarom heeft Vermeer dit boek onder pseudoniem geschreven, vanwege de gevoelige informatie staat er op de achterflap, maar ik heb als lezer niets "gevoelig" kunnen ontdekken....
Ik ga het boek weer snel naar mijn vriendin brengen en om maar even door te gaan met bladzijde 42: "Gesprekken die je, bij wijze van spreken, de volgende dag alweer vergeten was....Een manier van communiceren die tijdens het reguliere leven in Nederland allang bij het grofvuil was gezet".
Vergeten dit boek en snel!

groetjes, irene

Dettie
Site Admin
Berichten: 44095
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 01 Apr 2008, 13:10

Oei, dat gebeurt niet vaak irene dat je zo fel bent over een boek.
Dan moet het echt wel bocht zijn.

Dettie

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 01 Apr 2008, 13:15

Dettie schreef:Oei, dat gebeurt niet vaak irene dat je zo fel bent over een boek.
Dan moet het echt wel bocht zijn.

Dettie


Dat was het inderdaad. Erg slecht boek. Ik heb net even bij bol.com naar de beoordeling van haar tweede boek gekeken. Dat komt er iets genadiger af. In die zin, dat een deel van de lezers het een goed boek vindt en een ander deel het heel slecht vindt. Ik waag me er in ieder geval niet aan!

Joanazinha

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 01 Apr 2008, 18:43

Nee, ik ook niet. Ben ver genezen van al die zogenaamde literaire thrillers van de Nederlandse dames..


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 106 gasten