Suzanne Vermeer: All-inclusive (samenleesboek oktober 2007)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Suzanne Vermeer: All-inclusive (samenleesboek oktober 2007)

Berichtdoor Marjo » 26 Sep 2007, 12:54

Wat ik net over Kings boek zei is hier totaal, maar dan ook totaal niet van toepassing.
Op de eerste pagina stond het me al tegen, ik heb me doorgeworsteld naar de 50, en ga het heel blij weer lekker inleveren.
Het is is qua stijl een bouquet thriller, en als ik zeg dat Saskia Noort stukken beter is, dan weten jullie het misschien wel, want die vind ik ook niets. Maar Noort weet wel spanning op te bouwen, en dat kan Vermeer helemaal niet. Het stikt van de clichés. het zit vol prietpraat, echt..zonde van je tijd..

Bookiewurm
Berichten: 66
Lid geworden op: 10 Feb 2007, 15:06

Berichtdoor Bookiewurm » 27 Sep 2007, 15:57

Eens!

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 02 Okt 2007, 12:03

Ik heb al zoveel negatieve reacties gehoord en gelezen over dit boek, dat ik me niet geroepen voel om het te lezen....
Ik sla het samenleesboek deze maand dus over.

groetjes, irene

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 02 Okt 2007, 15:20

Hmmmm, ik heb het boek gereserveerd bij de bieb. Het is daar een Top Tien-boek..... Maar zoals ik ook al elders aangaf, bij bol.com zijn de recensies over dit boek niet mals: slecht, kinderlijk geschreven, geen spanning etc. etc. Slechts een enkeling is lovend over het boek. Ik ga het in ieder geval wel proberen te lezen ;) en zal er dan in ieder geval mijn mening over geven.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44095
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 02 Okt 2007, 15:22

Joanazinha schreef:en zal er dan in ieder geval mijn mening over geven.


Sidder en beef :D

Dettie

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 02 Okt 2007, 15:29

Dettie schreef:Sidder en beef


:D :D :D

Wandelaartje
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 Jul 2007, 23:13

Allinclusive of toch maar niet?

Berichtdoor Wandelaartje » 07 Okt 2007, 18:02

Ik heb het boek al 2 maanden geleden gelezen tijdens mijn vakantie in Oostenrijk op een regenachtige dag. Het boek wordt aangeprezen als een literaire thriller De enige spannende gebeurtenis in deze "thriller"wordt op de achterkant al weggegeven en de rest was akelig voorspelbaar. Ik heb mijn dochter die het boek na mij las dan ook aangeraden vooral NIET de achterkant van het boek te lezen. En literair? Ik vond het slecht geschreven. Alsof je een goedkoop romannetje aan het lezen was.
Het enige dat mij in dit boek intrigeerde was het allinclusive thema.
Ik ben nog nooit op een allinclusive vakantie geweest en heb er dan ook nooit bij stil gestaan dat er, om supergoedkope reizen voor supergoedkope prijzen aan te kunnen bieden wel geknoeid moet worden op service en onderhoud. Wij stonden op het punt om een allinclusive-herfstvakantie te boeken..., we hebben het niet gedaan! :roll:
Wie wil zoekt een mogelijkheid, wie niet wil zoekt een reden.

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 07 Okt 2007, 23:22

Nou, de reacties hier beloven..... Ik heb het boek maar moet nog beginnen met lezen. Eerst nog "De man tegen de muur" en dan verder met dit boek....

Inge

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 16 Okt 2007, 11:03

Het begin viel mee.... Al was het maar omdat ik de situatie op de voetbal herken..... :lol: Maar toch, na het verhaal over het internet, kan ik er me niet toe zetten verder te lezen.... Zal maar weer eens van mijn hart een steen maken en een inspanning doen want de maand loopt op zijn einde....
Ik zie al uit naar een ander boek.

Inge

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 16 Okt 2007, 21:08

Nou, ik heb All-Inclusive uit..... Tja, wat zal ik ervan zeggen. Nou, om het maar recht voor zijn raap te zeggen: ik vond er niets aan. Geen idee waar het boek het predikaat 'literaire thriller' vandaan haalt. Literair (voor mij synoniem met hoogstaand) is het geenszins en een thriller zie ik er ook niet echt in.

http://www.thrillers-leestafel.info/suzanne-vermeer/

Joanazinha.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44095
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 17 Okt 2007, 13:18

Amen! :D

Dettie

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 25 Okt 2007, 20:46

Hmmm, ik zie dat hier verder geen reactie op is gekomen. Zonde van mijn tijd dat ik het gelezen heb? Dat had ik wellicht kunnen bedenken gezien de recencies op bol.com, maar toch.... Ben benieuwd naar het november spannende boek van de maand november :? . Als dat ook zo weinig gewaardeerd wordt, snap ik niet zo goed waarom dit iedere maand genomineerd wordt ? :cry:

Dettie
Site Admin
Berichten: 44095
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 25 Okt 2007, 21:03

Ja sorry Joanazinha, ik lees geen thrillers en doe dus ook niet mee aan het spannende samenleesboek. Dat weet iedereen eigenlijk al maar dat wist jij waarschijnlijk nog niet.

Groetjes
Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 25 Okt 2007, 21:08

Je zegt hetzelfde als ik, alleen veel uitgebreider..dus reageerde ik niet meer.
Maar bij een volgend boek doe ik weer mijn best. Overigens kun je wel zien hier dat de spannende samenleesboeken niet door veel mensen gelezen worden.

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 25 Okt 2007, 21:16

Ja, sorry, ik moet nog verder lezen. is hier momenteel tamelijk druk.
Inge

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 26 Okt 2007, 08:25

Marjo schreef:Je zegt hetzelfde als ik, alleen veel uitgebreider..dus reageerde ik niet meer.
Maar bij een volgend boek doe ik weer mijn best. Overigens kun je wel zien hier dat de spannende samenleesboeken niet door veel mensen gelezen worden.


Oke, ik was dus wat te vlug met oordelen, dat overkomt me af en toe wel eens..... ;) . Ik zal de spannende samenleesboeken in ieder geval zoveel mogelijk proberen te lezen en van commentaar te voorzien (ik hou wel van een goede thriller). Wellicht dat daar t.z.t. dan vanzelf wat meer animo voor komt. In ieder geval vind ik het wel leuk via deze site weer nieuwe auteurs en boeken te ontdekken (geldt trouwens ook voor de 'gewone' samenleesboeken. Dat boek van Per Petterson had ik anders waarschijnlijk nooit ontdekt!)

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 26 Okt 2007, 08:31

Hebben wij hier eigenlijk al niet eens die vraag gehad dat er weinig gereageerd werd op de spannende boeken en of het nog wel zin had ermee door te gaan?

'k ben half vergeten wat de conclusie was. Het enige wat me nog voor ogen staat is dat je ofwel het boek goed vond ofwel slecht en dat ze daarom zo weinig over gesproken werd.

Inge

PieterW
Berichten: 530
Lid geworden op: 17 Jul 2007, 22:57
Locatie: den bosch

Berichtdoor PieterW » 26 Okt 2007, 08:33

Joanazinha, er zijn maar een stuk of vijftien mensen die op dit forum actief zijn. Die moeten hun aandacht verdelen over nogal wat onderwerpen. Ik heb ook wel eens een week op reacties moeten wachten. Jouw stukken heb ik regelmatig gelezen en gewaardeerd. Maar net als Dettie ben ik al een tijdje uit het spannende boek. Tot er weer een must komt zoals de Da Vinci Code. Daar moet je over mee kunnen praten. Pieter

Dettie
Site Admin
Berichten: 44095
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 26 Okt 2007, 08:50

Ik ben meer een detective mens. Cadfael vind ik erg leuk en vroeger heb ik bijna alle Agatha Christies gelezen , maar thrillers vind ik vaak doodeng, ik zie alles voor me, brrr.

Dettie
die wat thrillers betreft een watje is

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 26 Okt 2007, 10:33

Wat de conclusie was Inge? Dat we door zouden gaan, want we doen het nog steeds.
Ik vind het toch wel leuk om zo eens aan andere titels te komen, zoals Joanazinha zegt. Het is inderdaad vaak zo dat je niet veel meer kunt zeggen dat dat je het goed vindt, of niet. Maar ook waarom..
Je kunt hier niet praten over de stijl van de schrijver, of over zijn boodschap..(nou ja, soms ook weer wel), maar het is toch leuk om te horen wat een ander van een boek vindt!

Vind je echt dat de Da Vinci Code een must is, Pieter? Ik denk dat ik niets gemist had als ik het niet gelezen had.. nou ja, dat weet ik omdat ik het wel gelezen heb..Ha..

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 26 Okt 2007, 10:45

De Da Vinci Code was weer eens zoiets dat vooral door de marketing een hoogvlieger was.... Ik heb het ook gelezen en vind het ook absoluut geen must. Maar dat heb ik waarschijnlijk (als ik het me nog goed herinner) al uitgelegd bij de topic van de da vinci code

Inge

PieterW
Berichten: 530
Lid geworden op: 17 Jul 2007, 22:57
Locatie: den bosch

Berichtdoor PieterW » 31 Okt 2007, 09:58

Aan Inge en Marjo Ik was niet geattendeerd op jullie reacties zodat ik pas laat reageer. Als iedereen in je omgeving erover praat, als er al een soort mediahype is en er zelfs al bedevaartgangers naar Parijs en Schotland gaan, dan wordt mijn nieuwsgierigheid zo groot dat die me dwingt het boek te gaan lezen. Dat is wat ik bedoel met Must. En ik moet zeggen, het lezen viel mee, ik vond het zelfs spannend en nergens vervelend. En ik heb wel genoeg leeservaring om alles in dit boek met een korreltje zout tot me te nemen. Dat deed ik trouwens ook met De naam van de Roos en de Slinger van Foucault, beide van U. Eco. Practige boeken, die je even uit de alledaagse werkelijkheid trekken. Ik heb maar ëën standaard voor een boek: als het me boeit, vind ik het goed. Hg. Pieter

P.S. Wat die mediahype betreft, die hadden we ook bij de Celestijnse belofte. Maar dat boek was wel erg klef.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44095
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 31 Okt 2007, 11:51

Hier staan de boekverslagen over de boeken van Dan Brown Pieter http://www.leestafel.info/spannende%20b ... mple5.html

en hier kan je de discussie volgen over de Da Vinci Code
http://oscar.messageboard.nl/7067/viewtopic.php?t=646

Dettie

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 05 Nov 2007, 11:21

Ik heb het dit weekend dus uitgelezen.... amai wat een tijdverlies.... Inderdaad totaal niet spannend, geen moment....

De vraag die ik me bij dit alles stelde: Hoe zit het met de verantwoordelijkheid van de mensen zelf? Hoe dikwijls zie je niet dat mensen als ze voor een uitgebreid banket staan veranderen in "zwijnen"....
Is dat dan de schuld van het all-inclusive systeem? Omdat alles "gratis" is?
Ik begrijp dat niet.... zal wel aan mij liggen.....

inge

Dettie
Site Admin
Berichten: 44095
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 16 Nov 2007, 10:19

En het verslag van Joanazinha staat op de site,

klik hierhttp://www.leestafel.info/suzanne-vermeer

Het was de miskleun qua samenleesboek van het jaar geloof ik.
Niemand is er over te spreken.

Dettie
Laatst gewijzigd door Dettie op 20 Apr 2009, 11:53, 2 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten