Laura Wilson - Duizend leugens (samenleesboek)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
bianca
Berichten: 191
Lid geworden op: 30 Dec 2004, 09:57
Locatie: Capelle a/d IJssel
Contact:

Laura Wilson - Duizend leugens (samenleesboek)

Berichtdoor bianca » 03 Mar 2007, 15:39

Wat een boek! Zo tragisch wat er met Sheila en haar moeder en zuster overkomt door die sadist Leslie. Ik zat soms met kippenvel op mijn armen.
Ik vond dit geen thriller, maar een spannende roman. Eentje die moeilijk neer te leggen is.
Mijn website over bookcrossing
http://www.bi-sa.nl/

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 13 Mar 2007, 14:14

Hm, viel wel mee..ik kon het nog wel wegleggen. Het is een aardig boek, met verrrassende wendingen. En dat terwijl ik aan het begin dacht: dit heb ik allemaal al ooit gelezen..

Duizend leugens
Laura Wilson


Sheila is veroordeeld omdat ze haar vader heeft vermoord. Het boek begint met een stuk uit haar dagboek dat ze op de vragen "heb je je vader vermoord?" En "Heb je dat alleen gedaan?" ja heeft geantwoord omdat 'ze dat zo afgesproken hadden'.
De lezer weet dus al dat er meer achter steekt, al is Sheila's verhaal al erg genoeg: ze is vanaf haar 12e incestslachtoffer geweest van haar vader, en heeft samen met zus Mo haar moeder moeten ondersteunen als die mishandeld werd. Zou ze vallen dan zou vader nog harder gaan schoppen.. Sheila is er vanwege deze achtergrond vanaf gekomen met een veroordeling wegens doodslag.
De hoofdpersoon van het boek is evenwel niet Sheila, maar Amy. Die ontdekt nadat ze haar moeder heeft begraven, tussen diens spullen een dagboek, (van Mo, zus van Sheila) en een adres van Iris. Deze Iris, nu wonend in een tehuis, is de tante van Amy's moeder, en de mishandelde moeder van Mo en Sheila. Amy is geïntrigeerd: ze kende het verhaal van de moord en incest wel, maar wist niet dat het familie was. Ze zoekt Iris op, en als ze daar niets wijzer van wordt, Sheila.
Die is van slag omdat in het bos vlakbij een geraamte is gevonden..en zij weet als enige wie het is en hoe het daar komt.

Alsof dit allemaal nog niet erg genoeg en niet genoeg stof biedt voor een spannend verhaal, heeft de schrijfster ook Amy een traumatische achtergrond gegeven. En nog is het niet genoeg: Amy ontmoet een man die haar vriend wordt, en ja hoor, ook hij is getraumatiseerd.
Beetje veel allemaal. Maar ik geef toe: het verhaal van Sheila boeit genoeg om het boek snel uit te willen lezen.


Marjo[/b]

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 15 Mar 2007, 13:46

Brrr, niets voor mij las ik alweer

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 15 Mar 2007, 20:41

Nee, Bernadet, dit boek is zeker niks voor jou!

kim
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 Jan 2007, 16:18
Locatie: België

Berichtdoor kim » 19 Mar 2007, 12:23

Komt pas in april terug in de bib, zal dus voor volgende maand worden...

Kim

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 03 Apr 2007, 10:16

Zit 3/4 ver in het boek. Ik kan het wegleggen maar wil toch steeds opnieuw een stuk verder lezen. Vraag me af waar het boek uitkomt.....
Ik vind het niet zozeer spannend maar wel schrijnend dat er in die tijd vanuit de maatschappij totaal geen begrip was voor zo'n situaties.

Inge

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 03 Apr 2007, 18:17

Op het eind begrijp ik iets niet..... Ik heb het al 3 keer opnieuw gelezen maar toch kom ik er niet uit. Kan iemand mij helpen????? Het gaat over het moment dat Billy schiet: was het S haar bedoeling dat hij M neerschoot of niet? Ik wil hier nu niet teveel verraden voor degene die het nog moeten lezen maar ik hoop dat degene die het gelezen hebben me kunnen helpen.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 03 Apr 2007, 19:31

Voor zover ik het nog weet, werd dat open gelaten. Dan zul je het antwoord dus nooit krijgen. Maakt het wat uit?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 03 Apr 2007, 19:54

Bianca weet het vast! Die heeft een ijzeren geheugen wat boeken betreft.

Dettie

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 03 Apr 2007, 20:12

Eigenlijk wel want anders begrijp ik niet water op het laatste bedoelt wordt. Amy vertelt aan Sheila dat Mo ook opzij stapte. (een leugen om Sheila gemoedsrust te geven) Ik denk dan dat Mo begreep wat Sheila bedoelde met " het spijt me". Daardoor ben ik me gaan afvragen of Sheila dat zei tegen Billy of tegen Mo, Zat Sheila er dieper in dan op wat er te lezen valt (moet je dat tussen de regels opmaken)? Ik heb nog zoveel vragen waarop geen antwoord duidelijk wordt. Volgens mij beginnen Sheila en Amy weer met een web van leugens,......

Inge

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 04 Apr 2007, 10:56

Ik weet niet of Bianca je uit de brand kan helpen, maar voor mij bleef het allemaal open. Ik breek er mijn hoofd ook niet over.

bianca
Berichten: 191
Lid geworden op: 30 Dec 2004, 09:57
Locatie: Capelle a/d IJssel
Contact:

Berichtdoor bianca » 04 Apr 2007, 17:59

Ik denk inderdaad dat Sheila wist wat ze deed en dat ze wilde dat Billy Mo doodschoot. Op die manier was ze van Mo af(hoe hard dat ook klinkt) Maar tot iedereen dood was die van het geheim af wist, kon Sheila niet opnieuw met haar leven beginnen.
Mijn website over bookcrossing

http://www.bi-sa.nl/

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 05 Apr 2007, 07:59

Maar zou Mo het ook begrepen hebben? Of Billy? Nou ja dat is giswerk. Amy had het in ieder geval begrepen.....

Inge

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 08 Apr 2008, 21:47

Eindelijk was ik in de gelegenheid om dit boek te lezen.
Als mosterd na de maaltijd kom ik dus nog even in deze discussie.
Ik vond het een boeiend verhaal; maar meer ook niet.
De toevalligheden en onuitgesproken visies in dit boek vond ik een beetje teveel van het goede. Maar al met al heb ik me menig uurtje vermaakt met dit boek. In een ruk uitgelezen, dat wel!

groetjes, irene

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 08 Apr 2008, 21:50

Jeetje irene je bent wel met een inhaalslag bezig! Wel leuk hoor.

Groetjes
Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 09 Apr 2008, 08:41

Ik heb geen flauw idee meer waar dit boek over ging..


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten