John Twelve Hawks-De Reiziger (Fantasy)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

John Twelve Hawks-De Reiziger (Fantasy)

Berichtdoor Dettie » 22 Jan 2007, 14:43

Wat een steengoed boek. Een combinatie van spanning en Fantasy. Een regelrechte pageturner. En dat al aan het begin van het jaar. Laten we hopen dat we nooit in de situatie komen waarin alles gecontroleerd wordt wat je doet, zoals in dit boek.

Maya is een harlekijn. Harlekijnen beschermen de Reizigers. De Reizigers kunnen uit hun lichaam treden en vertoeven dan een tijdje in een ander rijk. Ze komen vaak anders terug. Daardoor zijn ze een bedreiging voor de broeders, en die vermoorden alle Reizigers. Er zijn nog twee Reizigers over. De broers Michael en Gabriel. Maya probeert de broers te redden, maar het lukt haar alleen Gabriel te redden.

Bianca
_________________
Mijn website over bookcrossing
http://www.bi-sa.nl/
Laatst gewijzigd door Dettie op 22 Jan 2007, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Jan 2007, 14:44

Klinkt als 'verwant' aan de boeken van Mary Hoffman???
Heb je al deze boeken pas net gelezen Bianca?

marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Jan 2007, 14:45

Ik zag dit boek in de ECI-gids staan. Omdat het zo "goedkoop"was dacht ik eraan om het aan te schaffen. Leuke lectuur voor de vakantie. Heb jij dit al gelezen Bianca en is het echt de moeite waard om aan te schaffen? Mijn fantasyboeken reiken niet verder dan de hobbit en in de ban de ring.

groetjes, irene

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Jan 2007, 14:45

Marjo schreef:Klinkt als 'verwant' aan de boeken van Mary Hoffman???
Heb je al deze boeken pas net gelezen Bianca?


Ik heb nog nooit een boek van Mary Hoffman gelezen, ik weet niet of het verwant is aan dit boek.
Ik heb deze boeken gelezen vanaf januari 2005. De Reizger heb ik eergisteren uitgelezen.

Bianca

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Jan 2007, 14:46

irene schreef:Ik zag dit boek in de ECI-gids staan. Omdat het zo "goedkoop"was dacht ik eraan om het aan te schaffen. Leuke lectuur voor de vakantie. Heb jij dit al gelezen Bianca en is het echt de moeite waard om aan te schaffen? Mijn fantasyboeken reiken niet verder dan de hobbit en in de ban de ring.

p.s. Fantastisch leuk dat je dit item geopend. Ga het helemaal bijhouden!

groetjes, irene


Irene, ik kan nu al zeggen dat ik op 4 januri 2006 het beste boek van het jaar heb gelezen. Ik kan me niet voorstellen, dat ik dit jaar nog een beter boek lees dan De Reiziger.

Bianca

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Jan 2007, 14:46

ZOOO! Dat klinkt wel erg enthousiast!!
Ik heb verslagen van de "stad der sterren" van Mary Hoffman op de site gezet en ook Sanne heeft het er nog over gehad.

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Jan 2007, 14:47

Dan ga ik het samen met de Kentering van een huwelijk van Sandor Maria gauw aanschaffen! De vraag alleen is, of het tot en met mei kan blijven liggen. Als ik jou hoor Bianca, denk ik niet.

groetjes, irene

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Jan 2007, 14:47

De verslagen van Stavaganza staan hier Bianca

http://www.leestafel.info/kinderboeken/ ... ple33.html

Kentering van een huwelijk heb ik van Sinterklaas gehad!

Dettie

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Jan 2007, 14:48

als ik even wat mag zeggen he (A) aangezien fantasy boeken mijn lievelingsboeken zijn,, heeft iemand al eragon en de oudste gelezen?? want dat zijn ook echt hele mooie boeken :) dat wou ik even zeggen :)

Sanne

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Jan 2007, 14:48

De Reiziger heeft de vakantie dus niet gehaald....
Het staat al op een nieuw aangelegd plankje: Fantasyboeken!
Goede tip Bianca. Bedankt!

Groetjes, Irene

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Jan 2007, 14:49

John Twelve Hawks: De Reiziger (Het Vierde Rijk # 1)
Geweldig !

Als je op het internet gaat zoeken naar John Twelve Hawks dan verwacht je iets te vinden over een jonge, talentvolle auteur, met zijn roots stevig verankerd binnen de cultuur van de oorspronkelijke bewoners van Amerika. Niets is echter minder waar, want op het oog lijkt niemand te weten wie deze Twelve Hawks nu eigenlijk is en of hij feitelijk wel echt bestaat. Er gaan geruchten dat het de slim gekozen naam is van een schrijverscollectief, maar gelijktijdig zijn er ook vermoedens dat het een pseudoniem kan zijn van Stephen King of Dan Brown. Dat laatste ongetwijfeld met het oog op het intrigerende onderwerp van “De Reiziger” en eveneens in verband met de heerlijke manier van vertellen welke het verhaal vanaf de eerste woorden in een ijzeren greep weet te houden. Maar de kans is groot dat het eerder een hele slimme zet is van uitgeverij Random House in Amerika, die hun uiterste best doen om de auteur neer te zetten als een persoon die daadwerkelijk gelooft in de realiteit die ten grondslag ligt aan dit boek.

Alle geheimzinnigheid rondom John Twelve Hawks heeft een extra voedingsbodem gekregen door de inhoud van het verhaal. Want “De Reiziger” is een volstrekt unieke leeservaring en laat zich lezen als een spannende en zeer intense bioscoopfilm. Het bevat met name in het begin een aantal elementen die bekend zijn uit de Highlander films en krijgt in het vervolg gelijkenissen met zowel The Matrix als de George Orwell klassieker “1984”. Het zet de lezer aan het denken over de rol van de overheid en het steeds verder kwijtraken van onze privacy. Klantenkaarten van de supermarkt, camera’s op drukke straathoeken en in geldautomaten. Gekoppelde computers van allerlei instanties, signalen die worden afgegeven door een mobiele telefoon en de mogelijkheid om al het emailverkeer wereldwijd te lezen en te analyseren. In het boek van John Twelve Hawks is het allemaal nog een stukje uitgebreider, maar wel op een manier die over een kleine tien jaar zomaar werkelijkheid kan zijn geworden. In “De Reiziger” zijn de machthebbers van mening dat de volledige bevolking in de gaten gehouden moet worden, waarbij afwijkende meningen en denkbeelden als verdacht worden gezien. Zeer bedreigend zijn dan ook de zogenaamde Reizigers, een selecte groep mensen die in staat zijn verlichting te brengen en mensen kunnen inspireren tot het kiezen voor hun eigen vrijheid. Al eeuwenlang worden zij beschermd door de Harlekijns, toegewijde strijders die hun leven willen geven om de Reizigers te beschermen. De 26-jarige Maya is zo’n Harlekijn en zij heeft opdracht gekregen om de broers Gabriel en Michael Corrigan te beschermen. Zij krijgt daarbij de hulp van een kleine groep mensen, maar hun tegenstanders zijn zeer talrijk en hebben de beschikking over alle hulpmiddelen die maar te bedenken zijn.

In feite is “De Reiziger” een kruising tussen een thriller en een fantasyboek en zal liefhebbers van beide genres kunnen bekoren. John Twelve Hawks is er namelijk in geslaagd om een geweldig boek te schrijven dat in feite alle genres weet te overstijgen en mogelijk in staat zal zijn een geweldige hype te creëren. Werkelijk alles klopt aan dit boek en de spanning is in alle pagina’s voelbaar, terwijl de vaart nergens ook maar enigszins lijkt af te nemen. De cover is mogelijk wat afschrikwekkend en doet zelfs wat afbreuk aan het geheel, maar als je die hindernis eenmaal hebt genomen, dan staat je een heerlijke verrassing te wachten. Dit is namelijk zonder enige twijfel één van de allerbeste boeken die de afgelopen jaren is verschenen en die de gemoederen nog lange tijd bezig kan houden. Het betreft het eerste deel van een heuse trilogie en het kan haast niet anders of het zal ooit het witte doek van de bioscoop gaan veroveren. Het doet de lezers constant naar adem happen en laat je achter met het verslagen gevoel dat je minimaal een aantal maanden moet wachten op het vervolg. Met het bijkomende dilemma dat je tegen die tijd je creditcard of pinpas allang niet meer durft te gebruiken…

Afbeelding

Eric

_________________
Thrillers, Fantasy, Literatuur én de kans op gratis leesexmplaren: http://www.ezzulia.nl/

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Jan 2007, 14:50

Dit is grappig om te lezen Eric..
Toen ik het boek las dacht ik in eerste instantie aan Dan Brown, maar ook een beetje aan Grisham. Beide schrijvers zijn toe aan iets"nieuws, aan iets spectaculairs".
Aan Stephen King had ik nog niet gedacht, van die schrijver heb ik alleen misery gelezen.

Groetjes, Irene

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Jan 2007, 14:51

Ik heb me tot de verplichte 50 pagina's door dit boek geworsteld. Het is dus niks voor mij: vechten, achtervolgingen, aanslagen, nee..
Ik begrijp eigenlijk niets van al die lof..

marjo

Steven
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 Sep 2007, 11:54
Locatie: Vlaardingen

Berichtdoor Steven » 29 Jul 2008, 20:58

Heel nieuw topic volgens mij, want ik heb al eerder op dit boek gereageerd, maar kom hier niet in voor.

Ben hem op dit moment weer aan het herlezen. Heerlijk boek om in weg te dromen. Deel twee: de donkere rivier is al een tijdje uit en heb ik inmiddels ook gekocht. Zal zondag mee op vakantie gaan en in het zonnige Spanje gelezen. Ik hoop dat het boek net zo goed is als deel 1.

Er zouden inderdaad veel verschillende schrijvers achter kunnen zitten, maar tot heden heb ik nog van geen enkele schrijver het idee dat die het echt is. King, Brown en Grisham geloof ik niet in, die laatste misschien nog het meest.


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 100 gasten