Deflo: Naakte zielen (samenleesboek januari)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Deflo: Naakte zielen (samenleesboek januari)

Berichtdoor Inge » 12 Jan 2007, 15:12

Vreemd toch.....
* Ik heb er net 2 maanden over gedaan om een boek van 284 blz te lezen en nu zit ik in 1 voormiddag aan meer dan 100 bladzijden.
* En.... Hoe komt het toch dat veel spannende boeken zo weinig "hersenactiviteit" vereisen om te lezen. Je ogen gaan over de letters en woorden, in je achterhoofd zet je het scenario uit en probeer je de moordenaar erin te zien maar toch hoef je geen enkele inspanning doen om een zin te begrijpen, om een context te begrijpen. Het leest bijna vanzelf. Het is bijna net als naar een film kijken. Het gebeurd zonder dat je er moet bij nadenken.

Soit, ik vind "naakte zielen" na "een onverwacht antwoord" lekker ontspannend, vlot,.... Wel niet echt superspannend na "de geur van sterfelijkheid". Doet me denken aan de boeken van Aspe.

Inge

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 12 Jan 2007, 15:47

Nou, Aspe heb ik weggelegd, te hard, te actie-gericht. Deflo bevalt me wel, ook lekker Vlaams hè.

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 12 Jan 2007, 16:02

Aspe heb ik weggelegd, te hard, te actie-gericht


Wat bedoel je daarmee Marjo?
Ik heb een aantal boeken van Aspe gelezen maar het is weeral een tijd geleden (een jaartje of 2), ofwel ben ik veel vergeten ofwel bedoel je iets anders dan ik denk.....

Inge

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 12 Jan 2007, 17:47

Ik heb ooit een boek van hem geprobeerd, en vond er totaal geen diepgang in. Een Baantjer, zeg maar. Deflo heeft een psychologische benadering gekozen, die bevalt me beter.

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 12 Jan 2007, 20:51

Nou Deflo uit.... Lekker spannend ontspannend :lol: Wel een beetje een flauw einde. Zou er hierop ook een vervolg zijn misschien?

Baantjer is ook mijn genre niet. Té gemakkelijk, inderdaad geen diepgang.

Maar toch zijn er nog betere thrillerauteurs dan Deflo naar mijn mening. Ik minste iets.... 'k weet niet goed wat, een bepaalde spanning..., het gevoel van bij de strot gegrepen te worden... Het ging mij allemaal net iets te vlotjes, te vanzelfsprekend,....
Zoals gezegd ik weet het niet goed, ik vond het boek goed genoeg maar niet supergoed. Er ontbrak iets.
'K hoop dat je begrijpt wat ik bedoel want voor de moment kan ik het niet beter onder woorden brengen? :shock:

Inge

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 13 Jan 2007, 00:12

Er zijn zeker betere schrijvers. Maar als tussendoortje was het aardig.
Ik heb wel opmerkingen: we volgen die Deleu helemaal in zijn gedachtegang, hoe, wat wie, waarom, wanneer, en dat kan gewoon geschrapt worden volgens mij. Het neemt de vaart weg.
Verder vond ik het jammer dat we halverwege al wisten wie de moordenaar was. Ook datr nam spanning weg. Dat werd dan later wel weer goed gemaakt omdat de man moest proberen uit handen van de politie te blijven, maar dat stuk er tussen in was gewoon saai.
Het slot vond ik wel verrassend eigenlijk..
Maar: ik denk niet dat ik snel een volgende Deflo zal lezen..

elviratoverspin
Berichten: 386
Lid geworden op: 21 Mei 2005, 22:33
Locatie: leuven

Berichtdoor elviratoverspin » 13 Jan 2007, 11:27

Marjo schreef:Nou, Aspe heb ik weggelegd, te hard, te actie-gericht. Deflo bevalt me wel, ook lekker Vlaams hè.


ik heb in het middelbaar op school één en ander van Aspe moeten lezen, omdat ie kwam spreken. Voor mij is het enige pluspunt aan Aspe het feit dat het zich afspeelt in een omgeving die ik goed ken (de eerste vier boeken toch). voor de rest vind ik het ook nogal oppervlakkig. Sinds ik de man heb horen spreken, heb ik van hem geen letter meer gelezen. Ik heb niets tegen dialect, sappig West-Vlaams kan best mooi zijn, maar als je schrijver bent, vind ik wel dat je een béétje liefde voor je moedertaal aan de dag moet leggen. En dat vond ik niet terug in zijn spreken.
"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Jan 2007, 16:03

Kende jij de boeken van Deflo niet Inge?
Ik dacht dat je al meerdere van hem gelezen had eigenlijk.

Dettie

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 22 Jan 2007, 16:13

Ik heb ooit naakte zielen gelezen. Er moet blijkbaar niet veel zijn blijven hangen want ik kon mij er niets meer van herinneren zelfs de naam deflo deed geen belletje rinkelen. Die vriend die mij altijd spannende boeken aansmeert zei dat ik hem eens moest lezen. Hij heeft mij de boeken die ik genomineerd had meegegeven. Naakte zielen had ik dus thuis liggen in een doos.

Inge


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 gasten