Tucker Malarkey - Verrijzenis

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Tucker Malarkey - Verrijzenis

Berichtdoor Dettie » 20 Nov 2006, 21:05

Blijkbaar geïnspireerd door het succes van Dan Brown’s Da Vinci Code heeft Malarkey zich geroepen gevoeld om deze “historische thriller” te schrijven.

Lees verder, klik hier http://www.thrillers-leestafel.info/tucker-malarkey


irene
Laatst gewijzigd door Dettie op 20 Apr 2009, 11:22, 2 keer totaal gewijzigd.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 20 Nov 2006, 21:15

Ha irene,

Weet je wat ik nu zo grappig vind. Ik heb het begin gelezen van dit boek voordat ik het naar jou stuurde en dacht... nou... dat begin is niet slecht.
Die toch wel verbitterde man (Michael), het bureau van haar vader waar iemand staat te snuffelen. Die afbeelding aan de muur die ze niet kon plaatsen. De arrogante vader van Michael die wel heel erg hartelijk was, ik vertrouwde hem gelijk niet. enz enz.
Het is dat ik het boek door moest sturen anders had ik verder gelezen denk ik.

Maar ja, ik heb het niet uitgelezen, wie weet had ik het daarna wel weggelegd. Maar het begin vond ik wel veelbelovend.

Bernadet

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 20 Nov 2006, 22:05

Mijn eerste reactie was hetzelfde. Hé een leuk, verfrissend, nieuw boek. Maar na een aantal bladzijden begon de chaotische, supersnelle , weinig leesopwekkende verteltrend van Malarkey me grandioos te vervelen. Zoals gezegd: ik heb nog nooit zo lang over een boek gedaan (ruim 4 weken).
Overigens denk ik wel dat de jongere generatie er misschien meer van zal genieten. Maar ik blijf moeite houden met het feit dat bepaalde emotionele en familiaire omstandigheden in dit boek totaal geen diepgang vinden. En om dit boek een historische thriller te noemen: Forget it!
Voor menigeen waarschijnlijk een negatief verslag. Het zijn echter mijn bevindingen van een boek dat ik totaal niet kon waarderen. Wie weet denkt een andere lezer er totaal anders over.

groetjes, irene

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 21 Nov 2006, 09:34

Waarom zal de jongere generatie er meer van genieten?
Omdat ze meer gewend zijn aan oppervlakkige boeken?
vertel vertel

Bernadet

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 21 Nov 2006, 10:57

Ja precies. Ik heb het idee dat de meeste (gelukkig niet allemaal) twintigers en dertigers tegenwoordig met het lezen van boeken niet verder meer komen dan wat de commercie hen aanbiedt. Dus dan zit je al gauw bij chicklit en de zogenaamde hype van de nu literaire en historische thrillers. Het is precies wat ik ook in mijn verslag schrijf: Malarkey plaatst zich in de naoorlogse jaren in Egypte, maar staat er m.i. niet bij stil dat een jonge vrouw in die tijd daar zeker niet met een lange broek, zonder hoofdbedekking, frank en vrij alleen kan lopen. En wat te denken van een crematie in die tijd, dat wordt zo beschreven dat het wel een dagelijkse routine lijkt, dat is dus niet zo. Dat zijn dingen die mij dan storen. Een jongere leest daar vlot overheen, ze zijn later opgegroeid en weten niet beter.
Maar nogmaals: het is mijn interpretatie van het boek. Een andere lezer zal er een totaal andere recensie van maken. Ik was echt blij dat ik "deze must"geklaard had. 4 Weken over een boek doen, is niets voor mij...

groetjes, irene

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 21 Nov 2006, 14:07

Misschien er een ringboek van maken? Dan kan je lezen wat de anderen ervan vinden. Is dat een idee? Kan je gelijk kijken of je theorie opgaat. :-)

Groetjes Bernadet

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 21 Nov 2006, 16:20

Ik was inderdaad van plan om er een ringboek van te maken. Gewoon nieuwsgierig wie het allemaal wil lezen, en uiteraard, wat de lezer er dan van vindt!
Meldt ene Dettie zich dan als eerste aan? :lol: :lol: :lol:
groetjes, irene

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 21 Nov 2006, 17:50

Nee ene Dettie meldt zich helemaal niet aan!
Ene Dettie komt om in de boeken! :mrgreen:

Bernadettie


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten