Anna Kalman

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Hermine
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 Feb 2006, 09:43
Locatie: Mortsel

Anna Kalman

Berichtdoor Hermine » 03 Nov 2006, 13:25

DE ROZENMOORDEN

Achterflap:
Een stad leeft in angst voor een moordenaar: drie vrouwen van rond de dertig zijn op raadselachtige wijze gestorven. De politie denkt aan rituele moorden, gepleegd door dezelfde dader, die steeds rozen bij zijn slachtoffers achterlaat.

Detective Maline Maltzan - Mandy - onderzoekt in dezelfde periode haar eerste zaak. Voor een tv-programma trekt zij het bijzondere levensverhaal van Richard Grasser na. Tijdens haar naspeuringen stuit zij bij toeval op het spoor van de seriemoordenaar. Terwijl haar onderzoek vordert, deelt ze haar ontdekkingen en angsten met haar beste vriendin Dorothee. Steeds meer verdachten dienen zich aan, die gaandeweg onderlinge banden blijken te hebben. Toch heeft ze geen notie van de rol die zij zelf in de rituele handelingen van de moordenaar speelt, totdat hij in een verlaten villa in de bergen zijn identiteit onthult.

Mijn mening:
Leuk en licht tussendoortje. Absoluut niet te vergelijken met een Nicci French zoals op de cover wordt aangegeven.
Het verhaal hangt wat te veel aan elkaar van de toevalligheden.
Toch wil je het doorlezen. Moesten de schrijfsters wat minder slordig omgaan met hun plot had een best een boek met klasse kunnen worden.
-----------------------------------------------------------------------------------
DE SCHADUWMOORDEN

Achterflap:
Dorothee Kupitz, de mooie en schuchtere vriendin van detective Malina Maltzan, is vreselijk verliefd. Alles lijkt een sprookje te zijn, en een verloving is ophanden. Maar Alexander heeft eerst nog wat zaken te regelen die voor Dorothee beter verborgen kunnen blijven. Nadat hij daarvoor een paar dagen in Parijs is geweest, gaat Dorothee naar hem toe, en ze treft haar geliefde beestachtig vermoord aan. Voor ze flauwvalt, vangt Dorothee nog een glimp op van een gouden voorwerp dat bij de dader hoort.

Welke afschuwelijke achtergronden gaan schuil achter deze daad? Malina besluit de waarheid te achterhalen. Haar zoektocht leidt haar naar Parijs en Toscane, waar ze ontdekt dat duistere gebeurtenissen uit het verleden hun schaduwen over het heden werpen.

De moordenaar, en diens slachtoffer zijn niet wie ze lijken...

Mijn mening:
Iets beter uitgewerkt verhaal. Toch blijft er een zekere 'slordigheid' in.
-----------------------------------------------------------------------------------
DE GODENMOORDEN

Achterflap:
Achttien jaar na de verdwijning van zijn zusje Valerie, meldt zich een jong meisje bij Simon Graf van het Müncher Detectivebureau, dat vertelt dat ze in de ban van het Kwaad is. Een paar dagen later is ook zij verdwenen. Kort daarna ontvangt Simon spookachtige e-mailtjes. Er zitten foto’s bij van zijn zusje, gekleed in dodenhemden bruidssluier, en de nachtmerrie van destijds herleeft. Samen met zijn collega, detective Malina Maltzan, gaat Simon op reis in zijn eigen verleden. Maar dan verdwijnt er opnieuw een meisje, en de sporen die Simon en Malina volgen, leiden hen in een moeras van godsdienstwaanzin en levensgevaarlijke obsessie.

Mijn mening:
Het beste boek van de drie. Ik begon met dit boek en dat is misschien wel fout geweest om het privéleven van de hoofdpersonages te kunnen volgen. Niet dat die zo uitgediept worden...

bianca
Berichten: 191
Lid geworden op: 30 Dec 2004, 09:57
Locatie: Capelle a/d IJssel
Contact:

Berichtdoor bianca » 03 Nov 2006, 18:52

Ik heb de godenmoorden niet gelezen, wel de andere twee boeken. Ik was er niet zo van onder de indruk.
Mijn website over bookcrossing
http://www.bi-sa.nl/

Hermine
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 Feb 2006, 09:43
Locatie: Mortsel

Berichtdoor Hermine » 04 Nov 2006, 10:53

De boeken zijn geschreven door twéé schrijfsters. Ze zijn niet goed op elkaar ingespeeld.


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten