David Hewson - Het bacchus offer

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

David Hewson - Het bacchus offer

Berichtdoor Marjo » 18 Okt 2006, 20:36

Ik zie dat ik van "de vaticaanse moorden", zijn eerste boek ook geen verslag gemaakt heb. Ik zeg 'ook', want dat doe ik over dit boek dus evenmin. Het verhaal is veel te ingewikkeld. En als ik alles zodanig ga vertellen dat jullie het snappen dan verklap ik te veel.
Ik geef een begin:

Een Amerikaans stel dat in Italië naarstig op zoek is naar kunstschatten, legt aan de oever van de Tiber het geconserveerde lichaam bloot van een jong meisje. Zij blijkt de dochter van een beruchte maffioso te zijn die zestien jaar geleden spoorloos is verdwenen. Bijna gelijktijdig duikt er in Rome een Engelse vrouw op, die de vermissing van haar zestienjarige dochter Suzi aangeeft bij de politie: het meisje vertoont een opvallende gelijkenis met het gebalsemde lichaam dat ter autopsie in het mortuarium ligt bij patholoog-anatoom Teresa Lupo.

Is het spannend? Ik moet daar ja op zeggen, maar volgens mij kan het verhaal stukken korter..wat minder uitweidingen over al die bijpersonages. Hoewel, moeilijk om aan te geven wie ja dan weglaat..
Ik zal het zo zeggen: het is een prettige thriller, die een beetje meer vaart had mogen hebben..

Hermine
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 Feb 2006, 09:43
Locatie: Mortsel

Berichtdoor Hermine » 17 Nov 2006, 21:14

Ik heb 'm juist uit. Ik vind ook dat het best wat beknopter had gekund zonder aan kwaliteit in te boeten.
Een aanradertje.


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten