Kathy Reichs: Begraven beenderen

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Kathy Reichs: Begraven beenderen

Berichtdoor Marjo » 14 Jul 2006, 11:14

Spannend verhaal dat gaat over archeologische vondsten op de berg Masada in Israel. Is het familiegraf van Jesus gevonden?

Lees verder, klik hier http://www.thrillers-leestafel.info/kathy-reichs

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44093
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 14 Jul 2006, 13:21

Naar aanleiding van DNA vermoeden ze dat? Hoe doen ze dat? Stukjes kleding nakijken en vergelijken met het skelet?

Dettie
Laatst gewijzigd door Dettie op 05 Feb 2007, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 14 Jul 2006, 13:47

Dat is een technisch verhaal dat uitgebreid besproken wordt, maar dat ik niet helemaal snap. Er kan blijkbaar uit botten materiaal gehaald worden waarmee de verwantschap al dan niet bewezen kan worden. Bepaalde cellen zijn via overerving aan moederskant gelijk. Als dus die botten onderzocht worden ontdekken ze die verwantschap. Via inscripties op de kisten waarin de botten liggen (dat had ik niet verteld !) weten ze wie de moeder en dochters en zonen (dat zien ze weer aan de ouderdom van de botten) zijn.

Gast

Berichtdoor Gast » 19 Jul 2006, 17:33

eeeys mensen,
ik had even een vraagje,, mijn moeder is binnenkort jarig en ze houdt wel van boeken zoals de boeken van dan Brown, ook Het Labyrinth van Kate Moss heeft ze gelezen en nou vroeg ik me af of jullie denken dat dit ongeveer dezelfde stijl qua schrijven is. Of misschien een ander boek weten?
xxx
Sanne
p.s. alvast bedankt ;)

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 20 Jul 2006, 15:13

Wil ze alleen maar ontspannen dan is dit prima. Maar als ze wat meer wil dan zou ik een boek van Steve Berry aanraden.
Je vindt hier nog wel meer titels denk ik, maar het maakt het kiezen er niet makkelijker op.

Gast

Berichtdoor Gast » 20 Jul 2006, 17:00

haha ik heb even mijn broer geraadpleegd die ook heel veel boeken kent :P en hij raade het blauw van Rembrandt aan, wat me een leuk boek lijkt. Maar helaas hadden ze he tniet in de winkel dus heb ik nu het fransiscus verbond gepakt. Ik hoop dat het wat is!!!
sanne

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 15 Feb 2008, 14:10

Ik heb het boek de afgelopen dagen gelezen; vandaag het laatste stuk. Zoals ook andere boeken van Kathy Reichs, was dit weer een mooi, spannend boek met een goed doordacht plot. Je moet je hoofd er wel bij houden, want door alle namen en archeologische en antropologische termen kun je de draad gauw genoeg kwijtraken.
Het verbaast me wel hoeveel boeken er de afgelopen jaren zijn verschenen die, met een thriller als plot, proberen de geschiedenis van Jezus en zijn vermeende gevonden gebeente te vertellen. Wat dat betreft dus niets nieuws, maar Kathy Reichs weet er wel een boeiend verhaal omheen te schrijven.


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 gasten